Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Anisimova, Olga
dc.contributor.author Spektor, Arthur
dc.date.accessioned 2020-05-25T11:00:16Z
dc.date.available 2020-05-25T11:00:16Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Anisimova O. Analysis of use of the information and communication platforms in education / Olga Anisimova, Arthur Spektor // Library science. Record Studies. Informology : sciences journal. - Kiev : NAKKKіM, 2018. - Vol 3. - P. 6-15 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1010
dc.description The scientific novelty of the work is to conduct a comparative analysis of information and communication platforms in education. Opportunities, advantages, and criteria of evaluation of information platforms from self-development of the applicant of education are investigated. Conclusions. Investigation of the functional of LMS-systems and ePortfolio, analysis of their possible impact on the educational process; the advantages of the introduction of such technologies are outlined, and a comparative analysis of these technologies is carried out. Наукова новизна роботи полягає у проведенні порівняльного аналізу інформаційно- комунікаційних платформ в освіті. Досліджено можливості, переваги та розроблено критерії оцінки інформаційних платформ з точки зору саморозвитку здобувача освіти. Дослідження функціоналу LMS-систем та ePortfolio, аналіз їх можливого впливу на освітній процес; зазначено переваги від впровадження подібних технологій та проведено порівняльний аналіз даних технологій.. uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the article. The article highlights the use of information technologies in education and their impact on educators. The research and analysis of the use of information and communication technologies in education such as the Learning Management System and ePortfolio were conducted. The comparative analysis of data technologies is given. Methodology. Methods of research: literature analysis - studying the capabilities of each technique and indicating their functional set; the way of the system and comparative analysis - for analyzing various information platforms, identifying their advantages and disadvantages, comparative study of technologies. Мета роботи. Стаття висвітлює використання інформаційних технологій в освіта та їх вплив на здобувачів освіти. Проведено дослідження та аналіз використання в освіті інформаційно-комунікаційних технологій таких як Learning Management System та ePortfolio. Надано порівняльний аналіз даних технологій. Методи дослідження: аналіз літератури – дослідження можливостей кожної з технологій і зазначення їх функціонального набору; метод системного і порівняльного аналізу – для аналізу різних інформаційних платформ, визначення їх переваг та недоліків, порівняльний аналіз технологій. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject education uk_UA
dc.subject information platforms uk_UA
dc.subject communication platforms uk_UA
dc.subject освіта uk_UA
dc.subject інформаційно-комунікаційні платформ uk_UA
dc.title Analysis of use of the information and communication platforms in education uk_UA
dc.title.alternative АНАЛІЗ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ПЛАТФОРМ В ОСВІТІ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу