Короткий опис(реферат):
Метою роботи постає звернення М. В. Лисенка до народної пісні як інтенціальної
складової, що імпліцитно втілює основні прагнення композитора в його творчому та суспільно-громадському житті. Методологія дослідження полягає в застосуванні методу персонології, теорії особистості, історико-біографічного – при розгляді життя і діяльності особи композитора, а також метод структурно-смислової визначеності, що сприяє більш конкретному дослідженню народної пісні як інтенціональної складової у творчості М. Лисенка. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про значення інтенціальності в музичній культурі та визначенні місця і ролі народної пісні в творчій спадщині композитора. Інтуїтивно тяжіння М. Лисенка до усвідомлення самобутності українського народного музичного мистецтва та введення його в класичні жанри розглядається саме як прояв композиторських інтенцій. Висновки. Осмислення та аналіз постійного звернення до систематизації та опанування народних пісень М. Лисенка дозволяє припускати думки щодо визначення народної пісні як інтенціональної складової його класичного музичного спадку, що становить підґрунтя української національної культури та визначає шляхи, якими вона повинна розвиватися.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Article. The purpose of the article is to study the role of folk songs as the intentional part of Lysenko’s creativity, which implicitly embodies the basic desire of the composer in his creative and social and public life. Methodology. Methodology of the research is to apply the theory of personality. The authors use the historical and biographical methods to analyse the composer’s life and work. In addition, they use the method of structural and semantic certainty that contributes more specific studying of folk songs as the intentional element in Lysenko’s creativity. Scientific novelty. Scientific novelty of this work is to extend the idea of the importance of intentionality in musical culture, and to determine the place and role of folk songs in the creative heritage
of the composer. Intuitively, Lysenko’s desire to the recognition of the identity of the Ukrainian folk music art and its introducing into the classical genre are considered as expressions of the composer’s intentions. Conclusions. The comprehension and analysis of the constant reference to the systematization of Lysenko’s folk songs allow us to suggest thoughts about the definition of folk songs as the intentional components of his classical music heritage. It is the basis of the Ukrainian national culture and defines the way of its development..