Короткий опис(реферат):
Мета роботи. Дослідження пов’язано з розкриттям жанрових особливостей камерної музики у творчості жінок-композиторок Емі Біч та Елен Таафе Звіліч – представниць американської музичної культури кінця ХІХ – середини ХХ століття. Методологія дослідження базується на принципах порівняльного й цілісного аналізу інструментальних тріо американських композиторок Емі Біч та Елен Таафе Звіліч, що дає змогу виявити особливості композиційного рішення та образного наповнення обох творів мисткинь. Наукова новизна дослідження полягає у залу-
ченні інтонаційно-драматургічного аналізу маловідомих творів американської музичної культури ХХ століття в науковий дискурс українського музикознавства, зокрема, інструментального тріо в творчості композиторок Емі Біч та Елен Таафе Звіліч, які презентують самобутній підхід до трактування жанру на композиційному й образному рівнях. Здійснений інтонаційно-драматургічний аналіз обох творів дає змогу простежити еволюцію жанру тріо в творчості композиторок, зокрема, відмінність і спорідненість у його інтерпретаціях. Висновки. Малодосліджена в Україні творчість американських композиторок Еммі Біч та Елен Таафе Звіліч відкриває для вітчизняного музикознавства нову перспективу для ґрунтовного вивчення не лише камерно-інструментальної музики цих мисткинь, а й американської музичної культури ХХ століття в цілому. Дане дослідження через цілісний аналіз обраних творів дає змогу збагнути емоційну й образну глибину камерних тріо Еммі Біч та Елен Таафе Звіліч, викликати інтерес до їх концерт-
ного виконання, зокрема, й на великій сцені.
Суть розробки, основні результати:
Purpose of Article. This research is related to highlighting of genre features chamber music of women-composers Amy Beach and Ellen Taafe Zwilich. Methodology. The methodology of research is based on the principles of comparative and integrated analysis a chamber trio of American composers Amy Beach and Ellen Taafe Zwilich. Scientific novelty. The scientific novelty of the research consist in the implementation in Ukrainian musicology the intonation and dramatic analysis of little-known musical works of American musical culture of the 20th century, particularly the chamber trio of composers Amy Beach and Ellen Taafe Zwilich. These composers represent an
original approach to interpretation of genre on the compositional and imaginative levels. The analysis of chamber trio of Amy Beach and Ellen Taafe Zwilich allows us tracing the evolution of genre trio in the musical works of these composers and also identifying the differences in its interpretation. Conclusions. The unexplored in Ukrainian musicology the musical works of American composers Amy Beach and Ellen Taafe Zwilich open for the domestic musicology a new prospects for a thorough study not only the chamber and instrumental music of these composers, but also as a whole of the American musical culture of the 20th century. This research enables to comprehend the emotional and imaginative depth of chamber trio Amy Beach and Ellen Taafe Zwilich and trigger
the interest for their concert performance, in particular, on the big stage.