Короткий опис(реферат):
Мета статті. З’ясувати, чи може теорія мови музейних пам’яток вважатися науковою,
чи вона має метафізичний характер. Методологія. Критицизм і фальсифікаціонізм К.
Поппера. Наукова новизна. Вперше піддана науковій критиці теорія мови музейних
пам’яток. Доведена її метафізична природа. Встановлено, що роль комунікації в розумінні музею як соціального інституту є гіпертрофованою. З’ясовано, що музей пов’язаний, насамперед, із третім світом (за К.Поппером). Висновки. Теорія музейної мови має дуже давні витоки, пов’язані із первісними віруваннями – фетишизмом. Таке бачення музейних пам’яток не піддавалося критиці. При цьому ідея про фізичну присутність інформації в музейних пам’ятках не витримує перевірок. «Імунізація» цієї теорії від критики здійснена в рамках концепції музею як комунікативної системи. Проте музейні репрезентації не є продуктом спілкування. Музейна репрезентація є відображенням третього світу в другому за допомогою першого (теорія трьох світів К.Поппера).
Суть розробки, основні результати:
Purpose of the article. To reveal is the theory of language of museum objects is scientific or metaphysics. Methodology. Criticism and falsifiability by K.Popper. Scientific novelty. For the first time, the method of museum objects was under scientific criticism. It was proven that this theory is metaphysics. Bring to the light that the role of communication was exaggerated. Firstly, the museum connected with the third world (by K.Popper). Conclusions. Theory of language of museum objects has ancient roots – fetishism. In spite of this, this theory wasn’t under scientific criticism. The idea of the physical presence of information in museum objects rejected in the process of verification. Theory of language of museum objects «immunizes» with the concept of the
museum as the communication system. It seems that museum objects include physical information when they switch on this system. But museum representations are not products of communication. Museum representations describe the third world in the second using the first world (Popper's theory of three worlds).