Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ІСТОРИКО-ТЕОРЕТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЖАНРУ БАГАТЕЛІ В МУЗИЦІ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Фурдуй, Юлія Володимирівна
dc.date.accessioned 2020-06-25T12:41:05Z
dc.date.available 2020-06-25T12:41:05Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Фурдуй Ю. В. Історико-теоретичні передумови дослідження жанру багателі в музиці / Юлія Володимирівна Фурдуй // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2018. - Вип. ХХХХ. - С. 434-440 uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1551
dc.description Purpose of the article. This study is related to the study of genre specificity bagatelle in music from early samples (XVIII century) to the present time (the beginning of the XXI century). The author considers the interpretation of the genre of bagatelle in different epochs. The analysis is subject to bagatelle who were written not only for pianoforte but also for a variety of instrumental compositions. The methodology of the research is formed by the historical-style and comparatively comparative approaches and the traditional analysis of the musicologist, which together make it possible to present the instrumental bagatelle as a genre that already has a three-hundred-year history of development and existence. The scientific novelty of the article is to find and uncover the signs of the instrumental bagatelle genre. Conclusions. Bagatelle at the stage of formation was mainly written for pianoforte and string band. Over time, its instrumental composition expanded - in the twentieth century, both wooden and wind instruments and folk instruments are used. In the 21st century, the piano presentation is in the forefront. Genre characters Bagatelles, in addition to the primary piano timbre, are also program, cyclical (gradually separated from the program, "plot"), in the work of V. Silvestrov - a deep philosophical meaning. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи. Дослідження пов'язане з вивченням жанрової специфіки багателі в музиці від ранніх зразків (ХVIII ст.) до сьогодення (початок ХХІ століття). Розглядається трактування жанру багателі в різні епохи. Аналізу підлягають твори, написані не тільки для фортепіано, але й для різноманітних інструментальних складів. Методологію дослідження формують історико-стильовий і порівняльно-компаративний підходи та традиційний музикознавчий аналіз, які у сукупності дають змогу представити інструментальну багатель як жанр, який має вже трьохсотлітню історію існування та розвитку. Наукова новизна статті полягає у пошуку і розкритті ознак жанру інструментальної багателі. Висновки. Багатель на етапі становлення в основному була написана для фортепіано та струнної групи. З часом її інструментальний склад розширився – у ХХ столітті використовуються і дерев’яно-духові, і мідно-духові, і народні інструменти. У ХХІ столітті на першому плані виявляється фортепіанний виклад. Жанровими ознаками багателі, окрім першочерговості фортепіанного тембру, стають також програмність, циклічність (поступово відокремлюється від програмності, «сюжетності»), у творчості В. Сильвестрова – глибокий філософський сенс. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject жанр багател uk_UA
dc.subject музика uk_UA
dc.subject багатель uk_UA
dc.title ІСТОРИКО-ТЕОРЕТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЖАНРУ БАГАТЕЛІ В МУЗИЦІ uk_UA
dc.title.alternative Historical and theoretical prerequisites of investigation of genre bagatelle in music uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу