Короткий опис(реферат):
Мета статті. Дослідити вплив трактатів Й. Паша «Beschreibung Wahrer Tanz-Kunst» (1707 р.) та Г. Тауберта «Rechtschaffener Tantzmeister, oder Gründliche Erklärung der fratzösischen TantzKunst» (1717 р.) на формування теоретичних основ навчання танцю на початку ХVІІІ ст. у Німеччині. Методологію дослідження складають принципи об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності та плюралізму; а для досягнення мети використано методи: проблемно хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна. У контексті мистецтвознавчого дослідження формування теоретичних основ навчання танцю у Німеччині на початку ХVІІІ ст., розглянуто та
проаналізовано раритетні джерела європейських танцмейстерів – трактати Й. Паша, Г. Тауберта, С. Беера та Дж. Уівера; визначено уявлення тогочасних хореографів про теорію танцю та проаналізовано естетичні, теоретичні й практичні основи навчання бальним, соціальним та театральним танцям; розглянуто категорії Ausserliche Sitten-Lehre або видимої етики, а також обґрунтовано відмінності теорії від практики та їхній взаємозв’язок; виявлено, що теорія поетичного танцю пов’язана з практичними питаннями можливостей і здібностей танцюриста,
поєднанням кроків, каденцій, фігур тощо. Висновки. Унаслідок проведеного мистецтвознавчого аналізу німецьких раритетних джерел 1700–1720-х рр., визначено, що теорію танцю, засновану на естетиці, було сформовано та розроблено танцмейстером Г. Таубертом (1717 р.), який на основі узагальнення та осмислення концепцій та деяких аспектів викладених Й. Пашем, С. Беером та Дж. Уівером, запропонував послідовну теорію танцю, дослідивши тенденції розвитку та естетичні цінності танцювального мистецтва в контексті домінування в Європі на
початку ХVІІІ ст. французької хореографії.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article. To study the influence of J. Pasha's treatises «Beschreibung
Wahrer Tanz-Kunst» (1707) and G. Taubert «Rechtschaffener Tantzmeister, or the Gründliche Erklärung der fratzösischen Tantz-Kunst» (1717) on the formation of the theoretical foundations of dance teaching at the beginning of the eighteenth century in Germany. The methodology of the study consists of the principles of objectivity, historicism, multifactor, systemicity, complexity and pluralism; and to achieve the goal methods used: problem-chronological, concrete-historical, statistical, descriptive, logical-analytical. Scientific novelty. In the context of art studies study of the formation of theoretical basics of dance teaching in Germany at the beginning of the eighteenth
century, the rare sources of European dance-masters - the treatises of J. Pasha, G. Taubert, S. Beer and J. Weaver - were reviewed and analyzed; the representation of contemporary dance choreographers about the theory of dance was determined and the aesthetic, theoretical and practical bases of ballroom, social and theater dance were analyzed; categories of Ausserliche Sitten-Lehre or visible ethics are considered, as well as substantiated the differences between the theory and practice and their interconnections; It was revealed that the theory of poetic dance is connected with
practical questions of dancer's abilities and abilities, combination of steps, cadences, figures, etc. Conclusions. As a result of the art analysis of German rare sources of the 1700-1720's, it was determined that: dance theory based on aesthetics was formed and developed by dance master G. Taubert (1717), which, based on the generalization and comprehension of concepts and some aspects posed by J. Pasch, S. Beer and J. Weiver proposed a consistent theory of dance by studying the development trends and aesthetic values of dance art in the context of domination in Europe at the beginning of the eighteenth century French choreography.