Короткий опис(реферат):
Мета роботи – дослідити процес зародження і розвитку української балетної музики на прикладі творчості видатних українських композиторів XX ст. в балетному мистецтві. Зокрема, до аналізу взято твори та стилі вітчизняних композиторів М. Вериківського, К. Данькевича, М. Скорульського, А. Кос-Анатольського, В. Гомоляки та Є. Станковича. Методологія дослідження базується на комплексному застосуванні структурно-системного підходу, біографічного та мистецтвознавчого методів, що дало змогу виявити характерні риси балетної музики у творчості українських композиторів ХХ ст. Наукова новизна дослідження полягає у системному осмисленні творчості українських композиторів в аспекті становлення
балетної музики ХХ ст. Висновки. У результаті проведеного дослідження встановлено, що трансформаційні культурно-мистецькі парадигми XX ст. сформували новий музичний конгломерат композиторів, які творили новітню мистецьку історію балету. Особистісні, індивідуальні, чуттєві, широкі, емоційно складні та витончено-композиційні – саме такі характерні риси притаманні роботам вітчизняних митців, яким вдалося поєднати у своїй музиці класику та сучасність, збагатити балетні композиції енергією вільної пластики та естетики.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to study the process of the origin and development of Ukrainian ballet music on the example of the work of the outstanding Ukrainian composers of the XX century in ballet art. In particular, the works and styles of domestic composers such as M. Verikivsky, K. Dankevich, M. Skorulsky, A. Kos-Anatolsky, V. Homolaki and E. Stankovych were taken into consideration. The methodology of the research is based on the integrated application of the structuralsystem approach, the biographical and art-study method, which allowed to reveal the characteristic features of ballet music in the works of Ukrainian composers of the twentieth century. The scientific
novelty of the research is the systematic comprehension of the works of Ukrainian composers in the aspect of the formation of ballet music of the twentieth century. Conclusions. As a result of the research, it was found that the transformational cultural-artistic paradigms of the 20th century formed a new musical conglomerate of composers who created the latest artistic history of the ballet. Personal, individual, sensual, broad, emotionally complex and gracefully-composite - these are characteristic
features of the works of domestic artists, who managed to combine classical and contemporary music in their music, to enrich ballet compositions with the energy of free plastic and aesthetics.