Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Постать Б. Яворського у контексті культуротворчих процесів в Україні 10-20-х років XX століття

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Антропова, Тетяна Анатоліївна
dc.date.accessioned 2020-09-03T08:17:07Z
dc.date.available 2020-09-03T08:17:07Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Антропова Т. А. Постать Б. Яворського у контексті культуротворчих процесів в Україні 10-20-х років XX століття : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Тетяна Анатоліївна Антропова ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. К., 2010. 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/2066
dc.description Actuality of the dissertation consists in the definition of innovational criteria of B. Yavorsky`s musical thinking just in the Kyiv period of his life (1916-1921). For the first time this practically unstudied layer of the scientist’s heritage is elucidated in the wide contest of Ukrainian national culture of the first two decades of the XX century. First of all the aspects of B. Yavorsky`s ideas influenced on creative activity of his disciples M. Leontovich, P. Kozitski, M. Verikovsky (in future - outstanding figures in national culture). The brightest B. Yavorsky`s ideas concerning chamber-instrumental, chamber-vocal and choral mu-sic are analyzed in the dissertation. Analytical vector of the dissertation is directed to the creative revaluation of B. Yavorsky`s ideas by his disciples with the purpose of intensive renovation of musical thinking, apprehending of multifret nature of folklore, not standard construction of compositions, changing of genre and style intonations of musical material. In the dissertation both B. Yavorsky`s theory of six principles of musical construction and M. Verikovsky’s elaborations, whose theoretical conception had been inspired by B. Yavorsky, for the first time were used as analytical devices. Creative-intuitive prediction of potential power of B. Yavorsky`s ideas is observed in modern conceptions of such branches of science as art criticism, culturology, socio-psychology. uk_UA
dc.description.abstract Дисертацію присвячено проблемі вивчення багатоскладної діяльності Б. Яворського у широкому контексті процесів масштабної розбудови національної української культури 10-20-х рр. ХХ ст. У дослідженні охарактеризовано київський період життя і творчості Б. Яворського (1916-1921 рр.) на культурно-історичному, громадсько-просвітницькому, соціоідеологічному, науково-теоретичному рівнях. Визначено каузально-культурологічний та системно-типологічний дискурс теорії шести принципів музичної конструкції вченого; реконструйовано її важливі ланки. У дисертації проаналізовано твори українських композиторів - учнів Б. Яворського (П. Козицького, М. Вериківського, М. Леонтовича, Г. Верьовки) із застосуванням науково-теоретичних настанов вченого щодо оновлення національного композиторського мислення шля-хом осягнення багатоладової природи фольклору. Кожний з композиторів знаходить індивідуальний шлях реалізації настанов вченого. П. Козицьки й акцентує увагу на ладовій драматургії твору; М. Вериківський створює власну систему „полілідового мажору”; М. Леонтович використовує принципи ладового динамізму на функціональному рівні; Г. Верьовка органічно перетворює виконавсько-естетичні принципи у хоровій практиці. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Національна музична академія України імені П. І. Чайковського uk_UA
dc.subject Б. Яворський uk_UA
dc.subject Україна uk_UA
dc.subject культуротворчі процеси uk_UA
dc.subject українська національна культура uk_UA
dc.subject новітні тенденції uk_UA
dc.subject освітянські реформи uk_UA
dc.subject система музичного мислення uk_UA
dc.subject теорія шести принципів музичної конструкції uk_UA
dc.subject багатоладова природа фольклору uk_UA
dc.title Постать Б. Яворського у контексті культуротворчих процесів в Україні 10-20-х років XX століття uk_UA
dc.title.alternative B. Yavorsky`s person in the context of cultural-creative process in Ukraine of the10-20 years of the XX century uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу