Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Трансформаційні процеси у жанрах музичної критики (за матеріалами української преси 1990–2005 років)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Найдюк, Олеся Миколаївна
dc.date.accessioned 2020-11-16T10:46:08Z
dc.date.available 2020-11-16T10:46:08Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Найдюк О. М. Трансформаційні процеси у жанрах музичної критики (за матеріалами української преси 1990–2005 років) : дис. на здоб. наук. ступеня канд. мистецтвознавства : 17.00.03 «Музичне мистецтво» / О. М. Найдюк ; М-во культури України. НМАУ ім. П. І. Чайковського. – Київ, 2020. – 252 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2363
dc.description The work is devoted to musical criticism written in printed media in Ukraine between 1990 and 2005, specifically focusing on the processes of transformation in critical genres. During these fifteen years, the social, political and economic changes which occurred had a significant impact on the development of criticism, and in particular on genres of criticism. There was a broadening in the types of topics and issues which were being written about in criticism, as well as a noticeable variation in the approaches and styles. The hierarchical structure of criticism also underwent change – several genres completely vanished from the critical field, others diminished and yet others were particularly favored. Furthermore, the tendency to fuse and mutually incorporate genres together also became typical in that period. In this particular work, the most common types of critical genres were analysed – in particular, the processes of transformation of reviews, festival reviews, artistic portraits, polemics and essays were all considered. One of the conclusions of the thesis – the traditional criteria for critical genres (such as the object, method, scope of the text and etc.) only works partially. The determining factors of the genre are the originality of the author's approaches as well as the strategies of communication and stylistics used – these are the embodiment of the experimental field of criticism, which forms the genre. The influence of the print edition format were included in the analysis of the impact of context. Periodicals are considered in groups according to the hierarchy: specialized musical periodicals, literary and cultural periodicals, general medias. The following genre models were found: sketch review, review essay, academic review article, comic review; overview report, overview-comment, overview review, overview pamphlet and overview feuilleton; polemic critical article, polemic collective letter, polemic essay, «centon» polemic; portrait-survey, «portraitera», portrait-essay, portrait-collage, portrait-recollection; essay-chronicle, essayreport, festival overview as an essay, essay-review with elements of a portrait. uk_UA
dc.description.abstract Дисертацію присвячено музичній критиці України у друкованій періодиці 1990–2005 років, а саме трансформаційним процесам у музично-критичних жанрах. Відзначене п’ятнадцятиріччя – найменш вивчений у науковій літературі період новітньої історії української музичної критики. Хоча саме в цей час відбулися принципові зміни політичного, економічного, соціокультурного характеру, що мали вплив на розвиток критики і критичних жанрів. У дисертаційному дослідженні розглядається, з одного боку, музичне життя та його вплив на характер і жанрові пріоритети музичної критики, а з іншого – преса, що аналізується з погляду формату видання. Формат друкованого видання мислиться як фактор жанроутворення. Окремий розділ присвячено практичному аналізу конкретних музично-критичних жанрів, а саме – рецензії, фестивального огляду, творчого портрета, полеміки й есею, в аспекті динаміки їх трансформації, а також факторів, що впливають на трансформаційні процеси. Одним із висновків дисертаційного дослідження – традиційні критерії жанрів (об’єкт, мета і завдання, метод, обсяг тексту тощо) на матеріалі критичних публікацій в українській пресі 1990–2005-х років працюють лише частково. Визначальними чинниками жанру є саме оригінальні авторські підходи, комунікативні стратегії та стилістика, вони, власне, й уособлюють ту експериментальну сферу музичної критики, де формується жанр. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Національна музична академія України імені П. І. Чайковського uk_UA
dc.subject музична критика, музично-критичний жанр, музичнокритичний факт, музичне життя, критична рецепція, формат друкованого видання uk_UA
dc.title Трансформаційні процеси у жанрах музичної критики (за матеріалами української преси 1990–2005 років) uk_UA
dc.title.alternative The processes of transformation in genres of music criticism (based on material from the Ukrainian press, 1990 to 2005) uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу