Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Католицька меса першої половини ХХ - середини ХХ століття: художньо-естетичні та літургійні аспекти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Єфіменко, Аделіна Геліївна
dc.date.accessioned 2021-02-17T10:48:16Z
dc.date.available 2021-02-17T10:48:16Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Єфіменко А. Г. Католицька меса першої половини ХХ - середини XX століття: художньо-естетичні та літургійні аспекти : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. д-ра мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Аделіна Геліївна Єфіменко ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. К., 2011. 32 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2563
dc.description Dissertation thesis is devoted to the complex research of the catholic mass within the context of the liturgical renewal in the first half of the 20th century until the Second Vatican Council in the years 1962-1965. For the first time the mass is investigated as a complex phenomenon from musical, theological and sociological points of view synthesizing them to a new examination level. Research is also directed towards the transformation of communicative aspects of the mass which resulted in a new status of the community and the church composer in the liturgical practice of the Catholic Church. The thesis differentiates the concepts of the mass as a work of art from the mass-cycle and mass-ritual, both of them in their connection to the liturgical practice. Theoretical and historical research aspects are substantiated using digressions on the mass’s past and mass compositions from the first half of the 20th century by church composers from Italy, France, Austria and Germany, particularly considering the artistic compositions by O. Messiaen, E. Satie, I. Stravinsky and P. Hindemith. The analysis methodology presented and provided in this thesis allows it to view and understand the musical mass organization as part of the complex entireness of the mass ritual. uk_UA
dc.description.abstract Дисертація присвячена комплексному дослідженню католицької меси у контексті літургійного оновлення, яке відбувалося протягом першої половини ХХ століття і було закріплене у документах Другого Ватиканського Собору 1962-1965 рр. Вперше феномен меси розглядається у синтезі музичного, теологічного і соціологічного підходів. Дослідження також спрямоване на вивчення трансформації комунікативних аспектів меси, результатом якої став у літургійній практиці католицької церкви новий статус загалу віруючих і церковного композитора. У роботі проводиться диференціація понять художньої меси-циклу та пов’язаної з літургійною практикою меси-ритуалу. Теоретичні та історичні положення роботи розкриваються шляхом екскурсів у минуле меси і конкретизуються при розгляді мес церковних композиторів Італії, Франції, Австрії, Німеччини першої половини ХХ століття, а також використовуються як інструмент аналізу самостійних художніх зразків мес-циклів О. Месіана, Е. Саті, І. Стравінського, П. Хиндеміта. Запропонована у дисертації методика дозволяє представити музичний гештальт месси як компонент цілісності меси-ритуалу. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Національна музична академія України імені П. І. Чайковського uk_UA
dc.subject католицька меса uk_UA
dc.subject художньо-естетичні аспекти uk_UA
dc.subject літургійні аспекти uk_UA
dc.title Католицька меса першої половини ХХ - середини ХХ століття: художньо-естетичні та літургійні аспекти uk_UA
dc.title.alternative The Catholic mass in the first half to the middle of the 20th century: art, aesthetic and liturgical aspects uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу