Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в українській музичній культурі (остання третина XX ст.)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Каблова, Тетяна Борисівна
dc.date.accessioned 2021-03-15T13:33:00Z
dc.date.available 2021-03-15T13:33:00Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Каблова Т. Б. Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в українській музичній культурі (остання третина XX ст.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Тетяна Борисівна Каблова ; Нац. акад. кер. кадр. культури і мистецтв. К., 2014. 16 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2633
dc.description The thesis is dedicatedto the golden section as a compositional principle of Ukrainian musical culture in the last third of the twentieth century. For the first time in Ukrainian art the systematic comparative analysis of the phenomenon of the golden section in historical and cultural context was workout, the role of the golden section in the composition of music, inspired by fine art was investigated. The transmension concept of music written on stories and genres of art was developed, based on the concept of O. Koblyakov transmension manifestation in music composition. Transmension analysis based on the principle of the golden section, allows to simulate a circuit that generates a mechanism of integration concepts embodied in visual source, and reflects the interaction of assimilation and interaction of the fine arts and music. In the light of the integration of art and music the golden section in composition with works helps to combine spatial and temporal characteristics of these arts and affects the composition features of form and stories fiction. The proposed method of transmension composition analysis is presented as an example of Ukrainian composers works of the lastthird of the twentieth century - L. Dychko, I. Karabyts, V. Kikta. uk_UA
dc.description.abstract Дисертацію присвячено вивченню золотого перетину як композиційного принципу трансмірності в українській музичній культурі останньої третини ХХ ст. Уперше в українському мистецтвознавстві здійснено системний компаративний аналіз феномену золотого перетину в історико-культурному аспекті, досліджено роль золотого перетину у композиції музичних творів, інспірованих образотворчим мистецтвом. На основі концепції О. Коблякова щодо прояву трансмірності в музичному мистецтві розроблено поняття трансмірності композиції музичних творів, написаних на основі сюжетів та жанрів образотворчого мистецтва. Трансмірний аналіз, заснований на принципі золотого перетину, дозволяє моделювати схему, що генерує механізм інтеграції концепції, закладеної в образотворчому першоджерелі, та відображає асиміляцію та взаємодію складових у творах образотворчого та музичного мистецтв. У ракурсі інтеграції живопису та музики золотий перетин укомпозиції творів допомагає поєднувати просторово-часові характеристики зазначених видів мистецтв та впливає на композиційні особливості форми та сюжетів художніх творів. Запропонований метод трансмірного аналізу композиції презентовано на прикладі творів українських композиторів останньої третини ХХ ст. - Л. Дичко, І. Карабиця, В. Кікти. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв uk_UA
dc.subject золотий перетин uk_UA
dc.subject композиційний принцип трансмірності uk_UA
dc.subject українська музична культура uk_UA
dc.title Золотий перетин як композиційний принцип трансмірності в українській музичній культурі (остання третина XX ст.) uk_UA
dc.title.alternative Golden Section Composition Principle of Transmension in Ukrainian Musical Culture (the last third оf the 20th Century) uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу