Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ К. ШТОКГАУЗЕНА: СЕРІАЛЬНІСТЬ, МУЗИЧНИЙ ЧАС, МЕТОД МЕДІАЦІЇ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Крицька, Ірина Олександрівна
dc.date.accessioned 2021-04-08T14:16:07Z
dc.date.available 2021-04-08T14:16:07Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Крицька І. О. Особливості творчого мислення К. Штокгаузена: серіальність, музичний час, метод медіації : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Ірина Олександрівна Крицька ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. К., 2008. 19 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2720
dc.description The dissertation reveals a conception of creative thinking of Karlheinz Stockhausen, regarded as an integral phenomenon in the culture of the second half of the XX - early XXI century. Creative thinking is considered as a composite notion, implicating a wide range of subject items - musical, artistic, scientific, philosophic and mythic-poetical. Specified is the serial type of thinking, analysed is the basic category of musical time, and defined is fundamental method of mediation. Conclusions are drawn with reference to the original texts of the composer of music-theoretical and philosophic-esthetical subject-matter, piano music composed within the period from the fifties up to the early XXI century, specifically Piano Piece XI and Natural Durations, 3rd Hour of Sound, The 24 Hours of the Day, also the compositions Groups, Measures of Time, Ascension (1st Hour of Sound, The 24 Hours of the Day), and others. On their basis, the author emphasizes integrity of the musical-philosophical world outlook and creativity of K. Stockhausen, determines constant features of composer’s creative thinking at the historical and culturological background, analyzes new aesthetics of sound, lays special emphasis to the theory of musical time and its transformation into the method of composition, displays the sources of aleatoric composition in the serial and electronic music. Also in this dissertation paper own method of mobile analysis of the aleatoric music is proposed, new terms to describe the artistic events in the New Music are worked out, and the formation of new artistic poetics of possibilities is traced. uk_UA
dc.description.abstract В дисертації запропоновано концепцію творчого мислення Карлгайнца Штокгаузена (музичного, художнього, наукового, філософського, міфопоетичного) як цілісного феномену культури 2-ї половини ХХ - початку ХХІ сторіччя. Тип мислення композитора визначено як серіальний, досліджено його фундаментальну категорію - музичний час та розкрито один з найважливіших методів - метод медіації. На матеріалі музично-теоретичних та філософсько-естетичних текстів композитора, фортепіанної музики 50-х років ХХ - початку ХХІ сторіччя, зокрема творів Клавірштюк ХІ та Природні тривалості, Третя година мегациклу Звук, а також творів Групи, Міри часу, Вознесіння, Перша година мегациклу Звук та ін. висвітлюється цілісність музично-філософського світогляду і творчості К. Штокгаузена, визначаються константи творчого мислення композитора у контексті їх історичних та культурологічних передумов, аналізується нова естетика звуку, досліджується теорія музичного часу та її трансформація в композиційний метод, виявляється ґенеза алеаторики з серіальної та електронної музики, розкривається формування нової поетики можливості в мистецтві. В роботі також пропонується авторський метод мобільного аналізу алеаторичної музики та розробляється термінологія для опису художніх явищ Нової музики. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Національна музична академія імені П. І. Чайковського uk_UA
dc.subject творче мислення К. Штокгаузена uk_UA
dc.subject К. Штокгаузен uk_UA
dc.subject серіальність uk_UA
dc.subject музичний час uk_UA
dc.subject метод медіації uk_UA
dc.title ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ К. ШТОКГАУЗЕНА: СЕРІАЛЬНІСТЬ, МУЗИЧНИЙ ЧАС, МЕТОД МЕДІАЦІЇ uk_UA
dc.title.alternative Peculiarities of К. Stockhausen’s creative thinking: serialism, musical time, mediation uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу