Короткий опис(реферат):
Мета статті – дослідити, узагальнити, конкретизувати та співставити значення інформації та розваги як
базових категорій мистецтвознавчого аналізу інфотейнменту. Методи дослідження. Відповідно меті
дослідження застосовано методи загальнотеоретичного характеру, зокрема методи аналізу, індукції та дедукції,
метод синтезу, феноменологічний метод, що посприяв фіксації інформації та розваги як феноменів, їх
рефлексивному аналізу та всебічному осмисленню в контексті означеної тематики; та методи сучасного
мистецтвознавства: для розгляду структурних компонентів, методів та функцій інфотейнменту як явища
телемистецтва, дослідження парадигм розваги та інформації в телевізійних програмах застосовано метод
мистецтвознавчого аналізу; компаративний метод посприяв порівнянню специфіки використання
розважального в телепрограмах ХХ ст. і на сучасному етапі. Наукова новизна. Досліджено інформацію та
розвагу як головні структурні компоненти інфотейнменту. Екстрапольовано теорії ігрового (Р. Ортеги, Й.
Гейзинга, У. Стівенсона) на теорію розважального в інфотейнменті та виявлено, що сприйняття
запропонованих медійними засобами інформації матеріалів дозволяє реципієнтам, як учасникам гри, що
відбувається в середині просторових та часових меж відповідно власних законів, принципів та правил,
уникнути соціального контролю і правил реального світу, а також набути фіктивний досвід, що згодом може
бути перенесений в реальне життя; глядач є реципієнтом заради самої участі, оскільки він не переслідує
додаткові цілі, відчуваючи причетність до того, що дивиться; глядач занурюється в реальність, створену
телебаченням, орієнтуючись у вирі різноманітних пропозицій на те, що відповідає його очікуванням.
Висновки. Внаслідок концептуалізації інформації та розваги як базових категорій мистецтвознавчого аналізу
інфотейнменту виявлено, що основні інтенції масової свідомості на сучасному етапі спрямовані на гедонізм та
символічне перетворення цінностей масової культури. Гедонізм є провідною тенденцією сучасного
телебачення, що як явище масової культури орієнтовано на глядача, на його прагнення відійти від проблем:
доступність подачі матеріалу, синкретизм та магнетична аудіовізуальна привабливість значно спрощують
сприйняття глядачем не лише новин, а інформації з будь-якої галузі людської діяльності
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to investigate, generalize, concretize, and compare the meaning of information and
entertainment as the basic categories of the art history analysis of infotainment. Methodology. According to the
purpose of the study, methods of a general theoretical nature were applied, in particular, methods of analysis, induction,
and deduction, a method of synthesis, a phenomenological method that helped fix information and entertainment as
phenomena, their reflective analysis and comprehensive comprehension in the context of the designated topic; and the
methods of contemporary art history: to consider the structural components, methods, and functions of infotainment as a
phenomenon of television art, to study the paradigms of entertainment and information in television programs, the
method of art history analysis was applied; the comparative method helped to compare the specifics of the use of
entertainment in television programs of the 20th century and at the present stage. Scientific novelty. Information and
entertainment are investigated as the main structural components of infotainment. The theories of the game (R. Ortega,
J. Huizinga, V. Stevenson) are extrapolated to the theory of entertainment in infotainment and it is revealed that the perception of materials offered by the media allows the recipients, as participants in the game, which takes place within
spatial and temporal boundaries in accordance with their own laws, principles, and rules, to avoid social control and
rules of the real world, as well as gain fictitious experience, which can later be transferred into real life; the viewer is a
recipient for the sake of participation itself since he does not pursue additional goals, feeling a part of what he is
watching; the viewer is immersed in the reality created by television, being guided in the maelstrom of various
proposals for what meets his expectations. Conclusions. As a result of the conceptualization of information and
entertainment as the basic categories of the art history analysis of infotainment, it has been revealed that the main
intentions of mass consciousness at the present stage are aimed at hedonism and the symbolic transformation of the
values of mass culture. Hedonism is a leading trend in modern television as a phenomenon of a mass culture focused on
the viewer, on his desire to move away from problems: the accessibility of presentation of material, syncretism and
magnetic audiovisual attractiveness greatly simplify the viewer's perception of not only news but information from any
branch of human activity