Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Теологічний вимір ленінградської школи мистецтва авангарду 1920-1960-х років

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лозова, Лідія Ярославівна
dc.date.accessioned 2021-05-11T11:51:37Z
dc.date.available 2021-05-11T11:51:37Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Лозова Л. Я. Теологічний вимір ленінградської школи мистецтва авангарду 1920-1960-х років : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Лідія Ярославівна Лозова ; Ін-т проблем сучас. мистецтва НАМ України. К., 2014. 16 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2939
dc.description The dissertation investigates the theological dimension of the art theory and practice of several representatives of the Leningrad school of the avantgarde art in 1920-1930s and of the avantgarde art in the form of underground art in the 1960s the suprematism of Kazimir Malevich, the ideas of the chinars and oberiuts (writers Daniil Kharms, Alexander Vvedenskiy and the philosopher Yakov Druskin), and the bowl-and-cupola art of Malevich’s student Vladimir Sterligov. In the interdiscip linary key, the author analyzes the problematics of the connection of the philosophical and theological ideas of those figures with each other and with Orthodox theology. The author concludes that, while the theory of suprematism developed as opposed to traditional theology (although it used its vocabulary), in 1960s Vladimir Sterligov aimed at creating a “new canon of Christian art”, which would use the imagery and concepts of the avantgarde art of 1920s and 1930s, but would go back to the tradition of the Orthodox Christianity in its essence. uk_UA
dc.description.abstract Дисертацію присвячено мистецькій теорії та практиці видатних представників ленінградської школи авангарду 1920-1930-х та авангарду у формі андеграунду 1960-х у теологічному вимірі: це супрематизм К. Малевича, творчість письменників та філософів - чинарів-оберіутів (Д. Хармса, О. Введенського та Я. Друскіна) і чашо-купольне мистецтво учня Малевича художника В. Стерлігова, постать якого вперше введено в українське мистецтвознавство. В інтердисциплінарному ключі проаналізовано проблематику зв’язку філософсько-теологічних ідей та творчості зазначених митців між собою та з традиційною православною теологією. Виснувано, що якщо теорія супрематизму розвивалася як опонування традиційній теології, В. Стерлігов у 1960-х прагнув створити новий канон християнського мистецтва, який би використовував образи та поняттєвий апарат авангарду 1920-1930-х, але за змістом сягав універсальних істин православного християнства. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України uk_UA
dc.subject теологічний вимір uk_UA
dc.subject ленінградська школа мистецтва авангарду uk_UA
dc.subject мистецтво авангарду uk_UA
dc.subject авангард uk_UA
dc.subject Малевич Казимир uk_UA
dc.subject Стерлігов Володимир uk_UA
dc.subject Хармс Даниїл uk_UA
dc.subject Друскін Яків uk_UA
dc.subject ленінградська школа uk_UA
dc.title Теологічний вимір ленінградської школи мистецтва авангарду 1920-1960-х років uk_UA
dc.title.alternative Theological Dimension of the Leningrad School of Avantgarde Art in 1920s - 1960s uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу