Show simple item record

dc.contributor.author Бугайова, Оксана Іванівна
dc.date.accessioned 2021-07-14T11:51:39Z
dc.date.available 2021-07-14T11:51:39Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Бугайова О.І. Соціальна реклама як особливий жанр // Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. 2013. № 1. С.123–127.
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3096
dc.description У статті охарактеризовано соціальну рекламу як окремий підвид реклами. З цією метою продемонстровано різні підходи до визначення видів реклами та показано місце в них досліджуваного поняття, розглянуто класифікації самої соціальної реклами. Зазначено характерні особливості цього виду комунікації. uk_UA
dc.description.abstract Social advertising is a very young trend in public communications in Ukraine. It gradually and steadily devel ops and acquires the system of mass communication and linguistics position. To make this type of advertising in a sci ence now there is a theoretical and practical necessity, since the results of investigation of the development and opera tion of PSA, its linguistic content is a guarantee of your advertising campaign. The very definition of a specific type of advertising is still at the stage of social awareness and research. To solve this problem the article attempt to identify the PSAs as a subspecies of advertising, define its place in the various classifications of advertising and demonstrate ele ments of the PSAs. This purpose, objectives, methods of distribution, audience PSAs. It says the advantages and disad vantages of this type of communication. PSAs – a promotion, advocacy and promotion of moral behavior that the mass reproduction will socially desirable results. The appearance of this type of advertising is a natural result of the evolution of public relations. Social advertising has taken its place in the general classification of the genre of advertising, has become specific, peculiar only to her features, has become an integral part of social life. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв uk_UA
dc.subject соціальна реклама uk_UA
dc.subject класифікація реклами
dc.subject складові соціальної реклами
dc.subject мета
dc.subject завдання
dc.subject тематика
dc.title Соціальна реклама як особливий жанр uk_UA
dc.title.alternative Social advertising as a special genre
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account