Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ХУДОЖНІХ ПРИКРАС В ЄВРОПІ 1960-1980-Х РОКІВ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кравченко, Марта Ярославівна
dc.date.accessioned 2021-07-26T08:38:40Z
dc.date.available 2021-07-26T08:38:40Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Кравченко М. Я. Концептуальні засади розвитку художніх прикрас в Європі 1960-1980-х років // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 3. С. 77-82. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3121
dc.description The purpose of the article deals with the analysis of art jewelry formation in Europe, in particular the UK, the Netherlands, and Germany in the 1960-1980s. The representatives of these countries had their own traits and character, due to the specificity of the cultural environment. The methodology is based on a combination of historical and systemic approaches that have become an integral set of all the selected methods, as well as the methods of comparative, system-comparative, and art criticism analyses. The scientific novelty of the study is in the highlighting of the peculiarity of jewelry evolution in Europe in the 1960-1980s, which is associated with the emergence of new conceptual foundations of creation: the use of different materials - from expensive to alternative, new aesthetic and conceptual forms, which is considered as an independent artistic phenomenon for the first time. Conclusions. The deviation of adornments from classic jewelry and the establishment of their independent aesthetic role in the system of applied art is accompanied by an active creative experiment in the countries of Europe from the 1960s to the early 1980s. From then on, main conceptual foundations are being formed: the change of art jewelry interpretation paradigm as the work of art on the verge of decorative and visual arts; experiments with art jewelry in the practical and theoretical context; the use of non-traditional materials uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи: проаналізувати особливості формування мистецтва прикрас у Європі, зокрема Великобританії, Нідерландах, Німеччині 1960-1980-х років. Представникам цих країн були притаманні власні риси й характер, зумовлені специфікою культурного середовища. Методика дослідження ґрунтується на поєднанні історичного та системного підходів, які стали інтегральною сукупністю всіх обраних методів, а також прийомами компаративного, системно-порівняльного й мистецтвознавчого аналізу. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що висвітлено специфіку еволюції прикрас в Європі 1960-1980-х років, яка пов‘язана із появою нових концептуальних засад творення: застосуванням різних матеріалів — від коштовних до альтернативних, нових естетичних і концептуальних форм, що вперше розглядається як самостійний художній феномен. Висновки. Відхід прикрас від суто ювелірного мистецтва та утвердження їхньої самостійної естетичної ролі в системі ужиткового мистецтва супроводжуються активним творчим експериментом в країнах Європи від 1960-х років до початку 1980-х років. У цей час складаються основні концептуальні засади: зміна парадигми трактування прикраси як твору мистецтва на межі декоративного та візуальних мистецтв, експерименти з прикрасами в практичному та теоретичному контексті, застосування нетрадиційних для прикрас матеріалів uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject прикраси uk_UA
dc.subject ювелірне мистецтво uk_UA
dc.subject альтернативні матеріали uk_UA
dc.subject концепції uk_UA
dc.subject творчість uk_UA
dc.title КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ХУДОЖНІХ ПРИКРАС В ЄВРОПІ 1960-1980-Х РОКІВ uk_UA
dc.title.alternative Conceptual Basis of Art Jewelry Development in Europe in the 1960-1980s. uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу