Abstract:
Мета дослідження – виявити особливості впливу мистецько-педагогічної школи кафедри хореографії Київського державного інституту культури ім. О. Є. Корнійчука на викладачів хореографічних дисциплін Теребовлянського культосвітнього училища. Методологія. Застосовано методи аналізу та синтезу у процесі опрацювання літератури та відомостей щодо навчальної діяльності викладачів хореографічних дисциплін Теребовлянського культосвітнього училища у закладах середньої спеціальної освіти та Київському інституті культури. Використано хронологічний метод для достовірного відтворення подій в історичній ретроспективі. Наукова новизна. Вперше досліджено вплив мистецько-педагогічної школи кафедри хореографії Київського інституту культури на викладачів-хореографів Теребовлянського культосвітнього училища; введено до наукового обігу нові матеріали, що уточнюють та доповнюють наявні відомості про діяльність викладачів хореографічних дисциплін Теребовлянського культосвітнього училища. Висновки. Відомі викладачі хореографічних дисциплін Г. Гордій, А. та О. Поліщук, І. Николишин, В. Панюс, П. Коваль, І. Краківська, випускники КДІК, керувались та керуються у своїй мистецько-педагогічній творчості в Теребовлянському культосвітньому училищі принципами школи кафедри хореографії названого інституту. Навчаючись у корифеїв української хореографії (з класичного танцю – Г. Березова, Л. Цвєткова, Т. Лазарчук, Т. Чурпіта; з народно-сценічного – В. Володько, Є. Зайцев, В. Камін, А. Рехвіашвілі; з українського – Ф. Баклан, М. Мотков, О. Колосок, С. Зубатов, В. Вірська; з мистецтва балетмейстера – К. Василенко, М. Трегубов, О. Колосок, Л. Єрмоліна, Г. Воронов, В. Вітковський, В. Шевченко; з історії хореографії – В. Пасютинська, Г. Боримська, Ю. Станішевський та ін.), вони набули високопрофесійних теоретичних та практичних компетентностей, що дало змогу, транслюючи та модифікуючи принципи педагогів КДІК, сформувати власну мистецько-педагогічну школу.
Description:
The purpose of the research is to identify the features of the influence of the art-pedagogical school of the Department of Choreography of the Kiev State Institute of Culture named after A. E. Korneichuk (KDIK) for teachers of choreographic disciplines of the Terebovlya cultural and educational college. Methodology. Methods of analysis and synthesis were applied in the process of processing literature and information about the educational activities of teachers of choreographic disciplines of the Terebovlya cultural and educational college in institutions of secondary specialized education and KDIK. A chronological method was used to reliably reproduce events in a historical retrospective. Scientific novelty. For the first time, the influence of the art-pedagogical school of the department of choreography of the KDIK on the teachers-choreographers of the Terebovlya cultural and educational college was investigated; new materials were introduced into the scientific circulation, clarifying and supplementing the available information about the activities of teachers of choreographic disciplines of the named school. Conclusions. Famous teachers of choreographic disciplines H. Gordii, A. and O. Polishchuk, I. Nykolyshyn, V. Panius, P. Koval, I. Krakivska, graduates of KDIK, were guided and are guided in their artistic and pedagogical creativity at the Terebovlya cultural and educational college by the principles school of the department of choreography of the named institute. Studying with the leading figures of Ukrainian choreography (in classical dance – H. Berezova, L. Tsvietkova, T. Lazarchuk, T. Churpita; in folk-stage dance – V. Volodko, Ye. Zaitsev, V. Kamin, A. Rekhviashvili; in Ukrainian dance – F. Baklan, M. Motkov, O. Kolosok, S. Zubatov, V. Virska; ballet master's art – K. Vasylenko, M. Trehubov, O. Kolosok, L. Yermolina, H. Voronov, V. Vitkovskyi, V. Shevchenko; in the history of choreography – V. Pasiutynska, H. Borymska, Yu. Stanishevsky, etc.), they received highly professional theoretical and practical competencies, which made it possible, translating and modifying the principles of the KDIK teachers, to form their own art-pedagogical school