Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

СПЕЦИФІКА ПЛАСТИЧНОГО ОБРАЗОТВОРЕННЯ В ПЕРВІСНОМУ ТАНЦІ: СИМВОЛІКО-СЕМАНТИЧНИЙ АСПЕКТ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кіндер, Карина Рудольфівна
dc.date.accessioned 2021-08-11T12:50:26Z
dc.date.available 2021-08-11T12:50:26Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Кіндер К. Р. Специфіка пластичного образотворення в первісному танці : символіко-семантичний аспект // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. №2. С. 120-125. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3192
dc.description The purpose of this article is to analyze a symbolic content of symbolic means of fluid medium and to outline a semantic aspect of dance images in the primitive dance. The methodology is based on the complex approach principles and applies analytical technique, historical, comparative, semiotic and unifying methods in order to create a holistic view of primordial and symbolic nature of primitive choreographic art. Scientific novelty. A complex analytical study of dance symbolism in the syncretic space of primitive culture has been conducted. The theoretical generalization of the fluid image semantics problem has been offered. The image of the dance is interpreted as a holistic phenomenon of being, as a bodily expression of thought and practical experience. Conclusions. The study of the specific features of the dance image creation reveals that the attributive characteristic of human essence and human worldview at an early stage of the society development is the fluid transformation potential. The dance image, created by expressive imitation movements and gestures, served as a symbol by which the idea of unity with nature, totemic protectors, ancestors, and deities became firmly established. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – проаналізувати символічний зміст пластичних засобів вираження та визначити семантичний аспект танцювальних образів в первісному танці. Методологія дослідження базується на засадах комплексного підходу та застосуванні аналітичного, історичного, порівняльного, семіотичного та узагальнюючого методів для формування цілісного уявлення щодо першообразної і символічної природи прадавньої хореографічної творчості. Наукова новизна: проведено комплексне аналітичне дослідження танцювальної символіки у синкретичному просторі первісної культури. Запропоновано теоретичне узагальнення з проблеми семантикі пластичного образу. Танцювальний образ інтерпретовано як цілісний феномен буття, як тілесне вираження мислительного та практичного досвіду. Висновки. Дослідження специфіки танцювального образотворення дозволяє виявити, що атрибутивною характеристикою людської сутності і людського світобачення на ранній стадії суспільства є здатність до пластичного перетворення. Танцювальний образ, створений виразними імітаційними рухами і жестами, слугував символом, за допомогою якого стверджувалась ідея єдності з природою, тотемними покровителями, предками і божествами. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject первісний танець uk_UA
dc.subject пластичний символ uk_UA
dc.subject тілесна виражальність uk_UA
dc.subject образ uk_UA
dc.subject семантика uk_UA
dc.title СПЕЦИФІКА ПЛАСТИЧНОГО ОБРАЗОТВОРЕННЯ В ПЕРВІСНОМУ ТАНЦІ: СИМВОЛІКО-СЕМАНТИЧНИЙ АСПЕКТ uk_UA
dc.title.alternative Specific features of fluid image creation in primitive dance: symbolic and semantic aspect uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу