Короткий опис(реферат):
Якщо на початку ХХ ст. авангардне
мистецтво носило революційний характер та було покликане руйнувати стару
систему образів і мистецьких канонів, то на початку ХХІ ст. можна говорити про
класику українського авангарду, досягнення якого було використано
європейським дизайном, вітчизняним монументальним мистецтвом, книжковою
графікою та плакатом ХХ століття, а зараз ми бачимо застосування принципів
художнього авангарду в рекламній графіці зокрема. Актуальність вивчення і
аналізу доробку художнього авангарду підтверджується появою нових
досліджень з цієї теми. У жовтні 2019 року було захищено докторську дисертацію
мистецтвознавця Світлани Прищенко на тему: «Еволюція рекламної графіки як
складової художньо-проектної культури» [8], де розглянуто та проаналізовано
художньо-стилістичні засоби авангарду та вплив на рекламну графіку
абстракціонізму, конструктивізму, супрематизму, кубізму та інших напрямів. А
у 2018 році вийшла друком монографія Світлани Прищенко «Художньо-образна
система рекламної графіки».[9]
Нещодавно було представлено широкому загалу дисертаційне дослідження
Віри Фабер з Віденського Університету «Український авангард між сходом і
заходом», в якому вона аналізувала інтертекстуальність та інтермедіальність
українського футуризму і конструктивізму на прикладі часописів Авангард і
Нова Генерація. Впровадження багатомовності свідчить про прагнення
українських авангардистів заявити про себе у міжнародному мистецькому світі.
Як зазначила Віра Фабер у своїй доповіді під час презентації дисертаційного
дослідження, що прагнення авангардистів було «протидіяти іміджу України як
відсталої агрогосподарчої країни».
Суть розробки, основні результати:
Як ми бачимо, інтерес до авангардної спадщини не вщухає і століття
поспіль виникнення. Завданням дослідження є виявлення теоретичних аспектів
у викладацькій системі аналіз теоретичних концепцій К. Малевича і О. Богомазова.
Мета дослідження. Проаналізувати теоретичні концепції К. Малевича і О.
Богомазова та знайти відмінність від академізму. Методи дослідження.
Застосований історичний метод, порівняльний та комплексний. Наукова
новизна. Уперше проблема українського авангарду розглядається з точки зору
теорії композиції.