Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Яворська, Олександра Степанівна
dc.contributor.author Тарасенко, Леонід Леонідович
dc.date.accessioned 2021-08-18T12:55:04Z
dc.date.available 2021-08-18T12:55:04Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Яворська О. С., Тарасенко Л. Л. Інтелектуальна власність у сфері театрального мистецтва // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 2. С. 258-262. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3241
dc.description The purpose of the article is to analyze theatrical activity as a creative activity aimed at creating objects of intellectual property. Methodology. In the process of scientific research the following scientific methods have been used: dialectical – to identify the basic laws and peculiarities of legal relations that arise in the field of theatrical art; comparative – for comparison of domestic and foreign legislation on theatrical activity; analysis – for the study of legal norms governing relations in the field of theatrical art. The scientific novelty of the work is to determine the peculiarities of the implementation of creative theatrical activity, aimed at the emergence of intellectual property in the theater and the creative personnel of the theater. It was proved the irrationality of the legislative approach, in which the right of the theater to a commercial name arises only if the theater operates as an entrepreneurial entity. The necessity of legislative changes is substantiated, according to which professional creative personnel of theaters has the right to protect intellectual property rights on the results of their creative work in the theatrical art sphere. Conclusions. It is established that during the realization of theatrical activity the objects of copyright (scenarios, musical works, drawings, scenery, etc.) and objects of related rights (performing dances, performing performances, using phonograms, etc.) are used the most often. It is determined that the scenario on the basis of which the performance takes place may be either a new product or a derivative work (in case another dramatic work is processed for a specific stage production). It is proved that the complexity of the delineation of author contributions of certain subjects of theatrical creativity is due to the commonality of their creative work, which is aimed at making one creative result – theatrical production. It is substantiated that the work of the professional creative theater personnel is reduced not only to the fulfillment of a certain labor function, but also leads to the creation of intellectual property objects (objects of copyright and/or related rights). uk_UA
dc.description.abstract Метою роботи є аналіз театральної діяльності як творчої діяльності, спрямованої на створення об‘єктів інтелектуальної власності. Методологія. У процесі виконання наукового дослідження використано такі наукові методи: діалектичний – для виявлення основних закономірностей та особливостей, властивих правовідносинам, що виникають у сфері театрального мистецтва; порівняльний – для порівняння вітчизняного та зарубіжного законодавства щодо театральної діяльності; аналізу – для дослідження правових норм, що регулюють відносини у сфері театрального мистецтва. Наукова новизна роботи полягає у визначенні особливостей здійснення творчої театральної діяльності, спрямованої на виникнення інтелектуальної власності у театру та творчих працівників театру. Доведено нераціональність законодавчого підходу, за якого право театру на комерційне найменування виникає лише за умови функціонування театру як підприємницького товариства. Обґрунтовано необхідність законодавчих змін, відповідно до яких професійні творчі працівники театрів мають право на охорону (в тому числі на захист) прав інтелектуальної власності на результати своєї творчості у сфері театрального мистецтва. Висновки. Встановлено, що під час здійснення театральної діяльності найчастіше використовуються об‘єкти авторського права (сценарії, музичні твори, малюнки-декорації тощо) та об‘єкти суміжних прав (виконання танців, акторське виконання, використання фонограм тощо). Визначено, що сценарій, на підставі якого відбувається постановка вистави, може бути або новим твором, або похідним твором (у випадку, якщо інший драматичний твір переробляється під конкретну сценічну постановку). Доведено, що складність розмежування авторських внесків окремих суб‘єктів театральної творчості зумовлено спільністю їх творчої праці, яка спрямована на створення одного творчого результату – театральної постановки. Обґрунтовано, що трудова діяльність професійних творчих працівників театру зводиться не просто до виконання певної трудової функції, а веде до створення об‘єктів інтелектуальної власності (об‘єктів авторського та/або суміжних прав). uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject творчість uk_UA
dc.subject театр uk_UA
dc.subject авторське право uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject інтелектуальна власність uk_UA
dc.title ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ У СФЕРІ ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА uk_UA
dc.title.alternative Intellectual property in the theatrical art sphere uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу