Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ГРОТЕСК У РЕЖИСУРІ Є. ВАХТАНГОВА, О. ГРАНОВСЬКОГО, ЛЕСЯ КУРБАСА, ВС. МЕЙЄРХОЛЬДА

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бойко, Тетяна Антонівна
dc.contributor.author Татаренко, Марина Геннадіївна
dc.date.accessioned 2021-08-19T07:17:28Z
dc.date.available 2021-08-19T07:17:28Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Бойко Т. А., Татаренко М. Г. Гротеск у режисурі Є. Вахтангова, О. Грановського, Леся Курбаса, Вс. Мейєрхольда // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. №2. С.268-274. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3244
dc.description The purpose of the article is to highlight the formative principles of the grotesque in the practice of innovative directors E. Vakhtangov, A. Granovsky, Les Kurbas, Vs. Meyerhold. The methodology of the study is based on analytical, historical, comparative, and comparative typological methods. These methods were useful in understanding the specifics of stage grotesque, the analysis of socio-political processes of the first third of the twentieth century, and to identify the key trends in the directing and acting of the 1920-1930s. The scientific novelty is determined by the fact that the grotesque is the basic tool of figurative theatrical language, and its fundamental principles of contrast and struggle of opposites allow us to find new metaphorical meanings in the stage work in accordance with the demands of time. As a result, the authors of the article note that the grotesque stylistics in the 1920s-1930s, which is inherent in the work of the leading directors of the USSR and Europe, caused a certain tendency to search for the actual grotesque ―key‖, such as the example with artists N. Altman and G. Gross, influenced the formation of many actors' performing style. Conclusions. In the creative work of directors E. Vakhtangov, A. Granovsky, Les Kurbas, Vs. Meyerhold's grotesque stylistics emphasized the author's vision of both the post-revolutionary reality and the overall picture of the world. In addition, the grotesque as a principle of constructing stage imagery was an indicator of their aesthetic, artistic, and formative pursuits. With the help of stage grotesque it was possible to bring actual social problems to the point of absurdity, that is, to either dilute the atmosphere around this or that phenomenon or vice versa – to exacerbate it to the limit. In this way, the theater was able to diagnose the ―diseases‖ of society and perform prognostic functions. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження – висвітлення формотворчих принципів гротеску в практиці режисерів-новаторів Є. Вахтангова, О. Грановського, Леся Курбаса, Вс. Мейєрхольда. Методологія дослідження спирається на аналітичний, історико-порівняльний та зіставно-типологічний методи. Саме ці методи стали в нагоді при осмисленні специфіки сценічного гротеску, аналізі суспільно-політичних процесів першої третини ХХ століття та для визначення ключових тенденцій режисерського й акторського мистецтва 1920-1930-х рр. Наукова новизна визначається тим, що гротеск є базовим інструментом образної театральної мови, а його основоположні принципи контрастності та боротьби протилежностей дозволяють знаходити в сценічному творі нові метафоричні смисли суголосні запитам часу. У підсумку авторки статті зазначають, що гротескова стилістика у 1920-1930-ті рр., притаманна творчості провідних режисерів СРСР та Європи, зумовлювала певну тенденційність пошуку актуального гротескного ―ключа‖, приміром, крізь призму творчості художників Н. Альтманом та Г. Гроссом, впливала на формування виконавської манери багатьох акторів. Висновки. У творчому доробку режисерів Є. Вахтангова, О. Грановського, Леся Курбаса, Вс. Мейєрхольда гротескова стилістика підкреслювала авторське бачення як пореволюційної дійсності, так і загальної картини світу. Крім того, саме гротеск як принцип побудови сценічної образності був індикатором їх естетико-художніх та формотворчих пошуків. За допомогою сценічного гротеску було можливо довести до абсурду актуальні суспільні проблеми, тобто або розрядити атмосферу навколо того чи іншого явища, або навпаки – загострити до межі. У такий спосіб театр був спроможний діагностувати ―хвороби‖ суспільства та виконувати прогностичні функції. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сценічний гротеск uk_UA
dc.subject режисура uk_UA
dc.subject метафора uk_UA
dc.subject актор uk_UA
dc.subject театр uk_UA
dc.title ГРОТЕСК У РЕЖИСУРІ Є. ВАХТАНГОВА, О. ГРАНОВСЬКОГО, ЛЕСЯ КУРБАСА, ВС. МЕЙЄРХОЛЬДА uk_UA
dc.title.alternative Grotesque in the direction of E. Vakhtangov, A. Granovsky, Les Kurbas, Vs. Meyerhold uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу