Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

СКЛАДОВІ СИСТЕМИ СЦЕНІЧНОГО МОВЛЕННЯ ЯК ОСНОВА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙСТРА ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Донченко, Наталія Петрівна
dc.contributor.author Винар, Ольга Богданівна
dc.date.accessioned 2021-08-20T07:30:49Z
dc.date.available 2021-08-20T07:30:49Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Донченко Н. П., Винар О. Б. Складові системи сценічного мовлення як основа художньо-творчої діяльності майстра театрального мистецтва // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2020. № 2. С.291-295. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3253
dc.description The purpose of the article is to discover the key components of the system, its laws and rules of mastering and leading the basics of stage speech, its technical and artistic techniques for skilled creative activity artists over creating an image of the role. The methodology is grounded on the application of the axiomatic method of investigation of the main components stage speech; a systematic method for considering leading laws, rules of verbal action; the functional method for learning pragmatic characteristics of the whole complex of the stage language system; analytical method of studying the laws of logic in linguistic action, rules of use punctuation, logical and psychological pauses; art method to determine the creative nature of living verbal action, its artistic and semantic image in the process of creating the character of the role image. The scientific novelty of the study is on the working concept of the analysis of laws, rules, ways, and techniques of stage speech, in a systematic approach to the importance of the logical observance of all components of a verbal action that ensure the perfection of its functioning in the creation process of organic image's role. Conclusions. Therefore, we can conclude that the art of stage speech develops in accordance with the laws of organic nature acting and leading it as it could be achieved by a master through the perfection of true thinking and the subordinate verbal actions, the inseparable link between the internal and external speeches techniques. The key skill of performing arts is correctness usage of a language apparatus; the respiratory system; good diction; the timbre of the linguistic voice, as well as the observance of the laws of logic in linguistic action, rules for understanding punctuation in scenic language, intonation laws, logical and psychological pauses, the study of features works with literary material of different kinds, styles, and genres. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи полягає у розкритті ключових складових системи законів і правил засвоєння та оволодіння основами сценічного мовлення, його технічними та художніми прийомами для кваліфікованої творчої діяльності артиста над створенням образу ролі. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні аксіоматичного методу дослідження основних складових сценічного мовлення; системного методу для розгляду провідних законів, правил словесної дії; функціонального методу для пізнання прагматичних характеристик усього комплексу системи сценічної мови; аналітичного методу дослідження законів логіки в мовній дії, правил використання розділових знаків, логічних і психологічних пауз; мистецтвознавчого методу для визначення творчої природи живої словесної дії, її художньо-смислового зображення в процесі створення характеру образу ролі. Новизна дослідження полягає в діяльнісній концепції аналізу законів, правил, способів і прийомів сценічного мовлення та в системному підході до логічного дотримання всіх складових словесної дії, що забезпечують досконалість її функціонування в процесі створення органічного образу ролі. Висновки. Отже, можна дійти висновку, що мистецтво сценічного мовлення розвивається за законами органічної природи акторської творчості, володіння їм досягається майстром завдяки досконалості справжнього мислення і словесної дії, які підпорядковані нерозривному зв‘язку внутрішньої та зовнішньої техніки мови. Запорукою високої майстерності артиста сценічного мистецтва є правильність користування мовним апаратом, дихальною системою, тембром голосу, гарна дикція, а також дотримання законів логіки в мовній дії, правил розуміння розстановки розділових знаків у сценічній мові, інтонаційних законів, логічних і психологічних пауз, вивчення особливостей роботи з літературним матеріалом різних стилів і жанрів. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject театр uk_UA
dc.subject актор uk_UA
dc.subject сценічне мовлення uk_UA
dc.subject елементи словесної техніки uk_UA
dc.subject логічна пауза uk_UA
dc.subject психологічна пауза uk_UA
dc.subject інтонація uk_UA
dc.subject характерне мовлення uk_UA
dc.subject підтекст uk_UA
dc.subject техніка логічного читання uk_UA
dc.title СКЛАДОВІ СИСТЕМИ СЦЕНІЧНОГО МОВЛЕННЯ ЯК ОСНОВА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙСТРА ТЕАТРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА uk_UA
dc.title.alternative Components of the stage speech system as a basis of artistic creative activity of the master of theatrical art uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу