Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ільницька, Олександра Анатоліївна
dc.date.accessioned 2021-09-07T08:59:30Z
dc.date.available 2021-09-07T08:59:30Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Ільницька О. А. Цирковий костюм як засіб художньо-образної // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 1. С. 237-241. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3333
dc.description The purpose of the article is to identify the specifics of the costume as an expressive means of circus art, as well as to consider its function as a formative component of a circus show and to determine the role and capabilities of a circus costume in the process of creating an image. Methodology. The method of art history analysis and the systemic method were applied, which contributed to the systematization of the expressive means of circus art; the method of artistic and stylistic analysis and the typological method in order to identify the specifics of a certain artistic and expressive means and the main non-creative forms of creating a circus image with its help; the method of structural analysis of circus performances (to identify the peculiarities of the viewer's perception of the visual series as a whole and the role in its formation of the circus costume), etc. Scientific novelty. The circus costume is investigated as one of the means of expressiveness of circus art; the peculiarities of the perception of the costume in the circus act and the current trends of its use in the context of the introduction of the latest technologies for creating a circus show are revealed; the specificity of the evolution of the circus costume at the present stage of the development of the performing arts in general and circus in particular is characterized. Conclusions. The circus costume is an important means of expressiveness of modern circus art, which is intended to enhance the imagery and artistry of the circus program in general and the performance in particular, organically combining with musical design, props, apparatus or projectiles, lighting, plastic or choreographic solutions and affects the viewer within artistic image. The study revealed that the development of a circus costume as an expressive means is based on the analysis of the nature of the stunt work in the room, taking into account the complex of physical, mechanical and aesthetic features of fabrics, organic combination with other expressive means in accordance with the imaginative vision of the director. The functional purpose of the circus costume in a plot and plotless circus performance is excellent: in the first case, the costume creates a specific artistic image and enhances the semantic and content component of the performance, and in the second, it is not only an application for an arena image of the artist but in fact is the visual essence of this image. Modern circus costumes are characterized by the uniqueness of their compositional character, which reflects the interpretational logic of postmodernism and is expressed in a semantic game, an innovative strategy for using historical stylistics, etc. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження – виявити специфіку костюму як виражального засобу циркового мистецтва, а також розглянути його функцію як формотворчого компонента циркового видовища та визначити роль та можливості циркового костюма в процесі створення образу. Методологія дослідження. Застосовано метод мистецтвознавчого аналізу та системний метод, що посприяли систематизації виражальних засобів циркового мистецтва; метод художньо-стилістичного аналізу та типологічний метод з метою виявлення специфіки означеного художньо-виражального засобу і виявлення основних ненаративних форм створення з його допомогою циркового образу; метод структурного аналізу циркових номерів (для виявлення особливостей сприйняття глядачем візуального ряду в цілому та ролі в його формуванні циркового костюма) та ін. Наукова новизна. Досліджено цирковий костюм як один із засобів виразності циркового мистецтва; виявлено особливості сприйняття костюму в цирковому номері та актуальні тенденції його використання в контексті впровадження новітніх технологій створення циркового видовища; охарактеризовано специфіку еволюції циркового костюма на сучасному етапі розвитку виконавських мистецтв в цілому та циркового зокрема. Висновки. Цирковий костюм – важливий засіб виразності сучасного циркового мистецтва призначений для посилення образності та художності циркової програми в цілому та номеру зокрема, що органічно поєднуючись з музичним оформленням, реквізитом, апаратами або снарядами, освітленням, пластичним або хореографічним рішенням і впливає на глядача в межах художнього образу. Дослідження виявило, що розробка циркового костюма як виражального засобу базується на аналізі характеру трюкової роботи в номері, врахуванні комплексу фізико-механічних та естетичних особливостей тканин, органічному поєднанні з іншими виражальними засобами відповідно образному баченню постановника. Відмінним є функціональне призначення циркового костюма в сюжетному та безсюжетному цирковому номері: у першому випадку костюм створює конкретний художній образ та посилює сенсово-змістову складову номеру, а в другому – є не лише заявкою на манежний образ артиста, а фактично візуальною суттю цього образу. Сучасні циркові костюми характеризуються унікальністю композиційного характеру, що відображає інтерпретаційну логіку постмодернізму і виражається в сенсовій грі, новаторській стратегії використання історично стилістики та ін. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject цирковий костюм uk_UA
dc.subject циркове мистецтво uk_UA
dc.subject виражальні засоби uk_UA
dc.subject емоційне сприйняття uk_UA
dc.subject візуальний ряд uk_UA
dc.subject художній образ uk_UA
dc.title ЦИРКОВИЙ КОСТЮМ ЯК ЗАСІБ ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОЇ ВИРАЗНОСТІ uk_UA
dc.title.alternative Circus suit as a means of artistic expression uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу