Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ян Ірина Миколаївна | |
dc.date.accessioned | 2020-04-23T07:56:28Z | |
dc.date.available | 2020-04-23T07:56:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Ян І. М. Український музично-драматичний театр кінця XIX - початку XX століття : соціокультурний статус / Ірина Миколаївна Ян // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. праць. - Київ : Міленіум, 2017. - Вип. ХХХIХ. - С. 175-183 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/335 | |
dc.description | Purpose of Article. The article considers the status of Ukrainian music and drama theatre in the socio-political conditions of the Russian and Austro-Hungarian empires of late XIX – beginning XX century. The research methodology is based on the usage of historical-cultural, comparative, and art-historical methods. The mentioned methodological approach allows to explore the ideological and aesthetic content of the creative activity of Ukrainian music and drama theatre, determine its contribution to the cultural-artistic panorama, and the initiation of interethnic national dialogue. The scientific novelty of the work is the analysis of specific features of the Ukrainian music and drama theatre in as a sociocultural phenomenon, determination of its role in the ethnocultural space of the Russian and Austrian-Hungarian empires of late XIX – beginning XX century. Conclusions. The Ukrainian music and drama theatre was researched as a component of the social aspect, was integrated into the cultural and historical form of a polycultural society, acquired the status of a socio-cultural phenomenon, that performs ethnic consolidating function, promotes national culture as well as national theater art. | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи. Статтю присвячено дослідженню статусу українського музично-драматичного театру в суспільно-політичних умовах Російської та Австрійсько-Угорської імперій наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-культурного, компаративного, мистецтвознавчого методів. Зазначений комплексний ме тодологічний підхід надає можливість дослідити ідейно-естетичну спрямованість творчої діяльності українського музично-драматичного театру, визначити його внесок у культурно- мистецьку панораму, започаткування міжетнічного загальнонаціонального діалогу. Наукова новизна роботи полягає у встановленні специфічних особливостей українського музично- драматичного театру як соціокультурного феномену, визначенні його місця і ролі в полікультурному середовищі Російської та Австрійсько-Угорської імперій наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Висновки. Український музично-драматичний театр у час тотальних державних та цензурних заборон як компонент системи тогочасного соціуму, інтегруючись в культурно-історичну форму полікультурного суспільства, став яскравим історико-культурним явищем, набував статусу соціокультурного феномену, виконував етнозберігаючу, етноконсолідуючу функції, сприяв національному самоутвердженню, збереженню власної культурної ідентичності. | |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | театр | uk_UA |
dc.subject | український музично-драматичний театр | uk_UA |
dc.subject | соціокультурний статус | uk_UA |
dc.title | УКРАЇНСЬКИЙ МУЗИЧНО-ДРАМАТИЧНИЙ ТЕАТР КІНЦЯ XIX-ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ : СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ СТАТУС | uk_UA |
dc.title.alternative | Ukrainian music and drama theatre of late XIX – beginning XX century: sociocultural status | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |