Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

THE ORGANIZATIONAL-MANAGEMENT ASPECTS OF THE TOURISM INDUSTRY AS A COMPONENT OF SОCIO-CULTURAL DEVELOPMENT OF THE STATE

Show simple item record

dc.contributor.author Yakymchuk, Alina
dc.contributor.author Nashynets-Naumova, Anfisa
dc.date.accessioned 2021-09-14T12:45:40Z
dc.date.available 2021-09-14T12:45:40Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Yakymchuk A. = Якимчук А.Ю. THE ORGANIZATIONAL-MANAGEMENT ASPECTS OF THE TOURISM INDUSTRY AS A COMPONENT OF SОCIO-CULTURAL DEVELOPMENT OF THE STATE = Організаційно-управлінські аспекти туристичної галузі як складової соціокультурного розвитку держави / Yakymchuk Alina = Якимчук А.Ю., Nashynets-Naumova Anfisa = Нашинець-Наумова А.Ю. // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв . - 2019. - № 3. - С. 73-78. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3372
dc.description Система державного управління сьогодні потребує комплексного підходу до соціокультурного розвитку. Метою статті є вивчення міжнародних тенденцій розвитку туризму, аналіз успішних управлінських підходів, діагностування проблематики системи державного управління туризмом в Україні. Основним завданням даної роботи є окреслення основних стратегічних завдань розвитку галузі туризму, зокрема через імплементацію міжнародного досвіду й підвищення рівня соціокультурного роз-витку держави. Методологія дослідження полягає у застосуванні методів аналізу та синтезу інформації, а також порівняльно-правового методу, системного методу, діалектичного та графічного. Для акцентування економічної суті туризму використаний статистичний метод та метод економічного аналізу. Метод моделювання застосовано щодо формування практичних пропозицій щодо розвитку галузі туризму в Рівненській області задля підвищення рівня соціокультурного розвитку. Наукова новизна поля-гає у розробленні стратегії розвитку туризму на прикладі Рівненської області на 2020–2025 роки, здійсненні комплексного аналізу міжнародних тенденцій в управлінні галуззю туризму, який покликаний сформувати нове бачення туризму як суспільно-економічного феномену, а також у формуванні синхронізованого підходу до управління галуззю на регіональному рівні. Висно-вки. Авторами статті розроблено стратегію розвитку туризму у регіонах України, як типовий документ, що має враховувати ку-льтурні традиції місцевого населення, духовний й історичний розвиток. Центрами статегії розвитку туризму мають стати об‘єкти історико-культурнї спадщини. Проаналізовано стан та перспективи розвитку туризму в Україні. Виявлено перешкоди у розвитку туризму та запропоновано шляхи їх ліквідації. Проведено порівняння розвитку туристичної галузі в Україні та визначено її місце у світі за основними соціокультурними показниками. Розроблено комплекс заходів щодо стимулювання соціокультурного розви-тку туризму в Україні. uk_UA
dc.description.abstract Today, the system of public administration requires a comprehensive approach to social and cultural development. The pur-pose of the article of the article is to study the trends of international tourism, analyze successful management approaches and diagnose the problems of the system of state management of tourism in Ukraine. The main objective of this work is to identify the main strategic objectives of the tourism industry, in particular by realizing international experience and improving the level of socio-cultural development. The methodology of the study consists of the use of methods of analysis and synthesis of information, as well as a comparative-legal method, systemic method, dialectical and graphic. A statistical method and an economic analysis method are used to emphasize the economic merits of tourism. The modelling method is used to create practical proposals for tourism development in the Rivne region to improve the level of socio-cultural development. The scientific novelty is to develop a strategy for the development of tourism on the example of the Rivne region until 2020-2025, the introduction of a comprehensive analysis of international trends in the management of the tourism sector, which is designed to form a new vision tourism as a socio-economic phenomenon, as well as the formation of a synchronous approach to industrial governance at the regional level. Conclusions. The authors of the article developed a strategy for the development of tourism in the regions of Ukraine as a typical document, which should take into account the cultural traditions of the local population, spiritual and historical development. Tourism development centres should be objects of historical and cultural heritage. The state and prospects of tourism development in Ukraine have been analyzed. Obstacles have been founded in the development of tourism and have been proposed ways to eliminate them. A comparison of the development of the tourism industry in Ukraine has been done and its place in the world was determined by the main socio-cultural indicators. A set of measures to stimulate the development of tourism in Ukraine has been developed. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject соціокультурний розвиток uk_UA
dc.subject історичний розвиток uk_UA
dc.subject стратегія uk_UA
dc.subject державне управління uk_UA
dc.subject історико-культурна спадщина uk_UA
dc.title THE ORGANIZATIONAL-MANAGEMENT ASPECTS OF THE TOURISM INDUSTRY AS A COMPONENT OF SОCIO-CULTURAL DEVELOPMENT OF THE STATE uk_UA
dc.title.alternative Організаційно-управлінські аспекти туристичної галузі як складової соціокультурного розвитку держави uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account