Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ТРАНСФОРМАЦІЯ ЗВУКОВОГО ОБРАЗУ СВІТУ У ФОРТЕПІАННІЙ КУЛЬТУРІ: ОНТО-СОНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author РЯБУХА, НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА
dc.date.accessioned 2021-09-22T08:17:26Z
dc.date.available 2021-09-22T08:17:26Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Рябуха Н. О. Трансформація звукового образу світу у фортепіанній культурі: онто-сонологічний підхід : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. д-ра мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури" / Наталія Олександрівна Рябуха ; Харк. держ. акад. культури. Х., 2017. 37 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3419
dc.description This dissertation is the first complex culturological research of the sound-image of the world with intention to analyse the paradigm of the musical culture of the Modern Age, which was oriented on sound. The research formulates the onto-sonological notion of the sound-image of the world through perceiving/thinking/reproducing the synergy of being with sound-images within the system «ontos - sonos - logos» (being -sound/sounding - meaning). The sound-image of the world is determined by the holistic and diverse perception of sound, which is correlated to thinking with sound-images and is implicated in the semiotic structure of a piece of music in signs and symbols related to timbre and instruments. In the piano culture, the sound-image of the world is an intonation-connotational way of instrumental sound-expression, which objectifies the sound-musical consciousness of an artist through artistically organized sound. The onto-sonological content of the sound-image of the world is explicated through a system of functions (ontological, gnoseological, world-modelling, sociocultural, sonological, mental and psychological, semiotic, sound-symbolic, individual style, and performance/interpretation). Onto-sonological approach has allowed us to reveal the nature of the transformation of the sound-image of the world, which consists in widening the sound-musical consciousness of artists and conceptualization of onto-sonological grounds of sound-image modelling of reality uk_UA
dc.description.abstract У дисертації вперше здійснено комплексне культурологічне дослідження звукового образу світу зорієнтоване на осмислення звукоцентричної парадигми музичної культури Новітнього часу. Обґрунтовано онто-сонологічну концепцію звукового образу світу через систему «ontos - sonos - logos» (буття- звук/звучання - смисл). Звуковий образ світу детерміновано цілісним розмаїттям звуковідчуття людини, що корелюється звукообразним мисленням та імплікується у семіотичній структурі музичного твору в темброво-інструментальних образах-знаках. У фортепіанній культурі звуковий образ світу є інтонаційно-контонаційним способом інструментального звуковираження, який через художньо організований звук об’єктивує звуко-музичну самосвідомість митця. Розкривається онто-сонологічний зміст звукового образу світу через систему функцій (онтологічну, гносеологічну світомоделюючу, соціокультурну, сонологічну, ментально-психологічну, семіотичну, звуко-символічну, індивідуально-стильову й виконавсько-інтерпретаційну). Онто-сонологічний підхід дозволив виявити сутність трансформації звукового образу світу, що полягає у розширенні звуко-музичної самосвідомості митців, концептуалізації онто-сонологічних засад звукообразного моделювання дійсності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Харківська державна академія культури uk_UA
dc.subject звуковий образ світу uk_UA
dc.subject звук uk_UA
dc.subject трансформація uk_UA
dc.subject фортепіанна культура uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.subject онто-сонологічний підхід uk_UA
dc.subject онтос-сонос-логос uk_UA
dc.subject музична культура uk_UA
dc.subject культурологія uk_UA
dc.subject звуко-музична самосвідомість суб’єкта культури uk_UA
dc.subject звукообразне мислення uk_UA
dc.subject звуковий образ фортепіано uk_UA
dc.subject фортепіано як артефакт культури uk_UA
dc.title ТРАНСФОРМАЦІЯ ЗВУКОВОГО ОБРАЗУ СВІТУ У ФОРТЕПІАННІЙ КУЛЬТУРІ: ОНТО-СОНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД uk_UA
dc.title.alternative Transformation of the sound-image of the world in the piano culture: onto-sonological approach uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу