Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ТЕОРЕТИЧНА НАВАНТАЖЕНІСТЬ СПРИЙНЯТТЯ ВІЗУАЛЬНОЇ СХОЖОСТІ МІЖ ОБ’ЄКТАМИ ВІЗУАЛЬНОЇ МЕТАФОРИ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дениско, Петро Васильович
dc.date.accessioned 2021-09-24T12:50:29Z
dc.date.available 2021-09-24T12:50:29Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Дениско П. В. ТЕОРЕТИЧНА НАВАНТАЖЕНІСТЬ СПРИЙНЯТТЯ ВІЗУАЛЬНОЇ СХОЖОСТІ МІЖ ОБ’ЄКТАМИ ВІЗУАЛЬНОЇ МЕТАФОРИ // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2019. № 3. С.258-263. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3438
dc.description The purpose of the article is to analyze the features of the ideal viewer‘s perception of visual similarity in visual metaphors. The methodology of this study is the using of general scientific methods of analysis and synthesis, conceptual metaphor theory, as well as semiotic, constructivist, psychological and art theoretical approaches that provide the basis for the explanation of the nature of visual similarity between the objects which are the components of visual metaphor. The scientific novelty is determined by the fact that the article, grounded on the constructivist theories of similarity identification, argues that the visual similarity is theory-laden for the viewer of visual metaphor. Conclusions. The partial visual similarity between two different objects of visual metaphors is constructed ad hoc by the viewer, because he identifies such similarity in the particular context, on the basis of his perceptual categorization and his knowledge of hidden properties of visual objects. That is why the different understanding of the context, the different perceptual catego-rization and the different knowledge of invisible properties definitely alter the character of visual similarity for the viewer. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – проаналізувати особливості сприйняття ідеальним глядачем візуальної схожості у візуальних метафо-рах. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових методів аналізу і синтезу, теорії концептуальної мета-фори, а також семіотичного, конструктивістського, психологічного та мистецтвознавчого підходів, що дає змогу пояснити приро-ду візуальної схожості між об‘єктами, які є компонентами візуальної метафори. Наукова новизна зумовлена тим, що стаття, спираючись на конструктивістські теорії ідентифікації перцептивної схожості, доводить теоретичну навантаженість візуальної схожості для глядача, що розглядає візуальну метафору. Висновки. Часткову візуальну схожість між двома різними об‘єктами, про яку візуальні метафори сигналізують, глядач фактично конструює ad hoc, бо він розпізнає таку схожість лише в контексті, на основі своєї перцептивної категоризації та апеляції до свого знання прихованих рис візуальних об‘єктів. Тому інше розуміння контексту, інша перцептивна категоризація та інше знання невидимих рис обов‘язково змінюють характер візуальної схожості для глядача. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject візуальна метафора uk_UA
dc.subject теорія концептуальної метафори uk_UA
dc.subject перцептивна категоризація uk_UA
dc.subject концепт uk_UA
dc.subject візуальна схожість uk_UA
dc.subject теоретична навантаженість сприйняття uk_UA
dc.title ТЕОРЕТИЧНА НАВАНТАЖЕНІСТЬ СПРИЙНЯТТЯ ВІЗУАЛЬНОЇ СХОЖОСТІ МІЖ ОБ’ЄКТАМИ ВІЗУАЛЬНОЇ МЕТАФОРИ uk_UA
dc.title.alternative Theory-ladenness of the perception of visual similarity between the objects of visual metaphor uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу