Короткий опис(реферат):
Метою роботи є розгляд питань цитування мистецького напрямку поп-арт та використання художніх
прийомів його представників в дизайні одягу кінця ХХ – початку ХХІ століть. Візуальний матеріал, що охоплює
історію моди кінця ХХ – початку ХХІ ст., взятий з друкованих видань та мережі Інтернет. Методологія.
Використані методи літературного, соціокультурного, мистецтвознавчого, естетичного та структурно композиційного аналізів. Наукова новизна роботи полягає в визначені основних етапів та специфіки, щодо
цитування поп-арту в дизайні одягу кінця ХХ – початку ХХІ ст.. Розглянуті марки та дизайнери, які зверталися
до мотивів даного мистецького напряму з 1960 до 2010 рр. Висновки. Визначено, що іконографія поп-арту в
дизайні одягу охоплює наступне: портрети знаменитостей; репродукції відомих картин, афіш плакатів та
постерів; обкладинки та сторінки газет та журналів, коміксів; зображення букв, слів, слоганів та фірмових знаків;
різні види упаковок; побутову техніку; сантехніку; електроприлади; засоби транспорту; продукти харчування;
табачні вироби та алкогольні напої. Виявлено що прийоми, характерні для представників напрямку поп-арт, такі
як поєднання ілюзорного й реального, гіперболізація предметів чи їх окремих властивостей, тиражування
зображень, міксування яскравих контрастних кольорів та різноконтекстних зображень, введення цитат та
використання колажів з фотографій були повністю адаптовані в дизайн одягу ще у ХХ ст. З вісімдесятих років
ХХ ст. Поширюється характерний для поп-арту пародійний підхід до творчості. У ХХІ ст. дизайнери
зосередилася на «поєднанні непоєднуваного». Для готового одягу найбільшого поширення набули поп-артівські
ідеї прикрашення речей простого крою різними слоганами та мотивами буденного й загальнодоступного, а також
імітації матеріалів.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to develop the issues of quoting the art direction of pop art and the use of artistic
techniques of its representatives in the design of clothing of the late XX - early XXI centuries. Visual material covering
the history of fashion of the end of the XX - beginning of the XXI century taken from printed publications and the Internet.
Methodology. Methods of literary, socio-cultural, art history, aesthetic, and structural-compositional analyzes were used.
The scientific novelty of the work lies in identifying the main stages and specifics of quoting pop art in clothing design
of the late XX - early XXI century. Brands and designers who turned to the motives of this art direction from 1960 to
2010 were considered. Conclusions. It is determined that the iconography of pop art in clothing design includes the
following: portraits of celebrities; reproductions of famous paintings, banners and posters; covers and pages of
newspapers and magazines, comics; images of letters, words, slogans and logos; different types of packaging; home
appliances; plumbing; electrical appliances; means of transport; food; tobacco products and alcoholic beverages. It was
found that the techniques typical of pop art, such as a combination of illusory and real, hyperbolization of objects or their
individual properties, duplication of images, mixing bright contrasting colors and multi-context images, introducing
quotes, and using collages of photographs were fully adapted to clothing design in the twentieth century.