Abstract:
Метою роботи є аналіз творчого процесу специфіки створення естрадних номерів різних жанрів в умовах
навчального концерту. Методологія дослідження полягає у використанні таких методів: мистецтвознавчого,
компаративного, логічного, узагальнення, що дозволило розглянути проблематику творчих підходів щодо
створення підґрунтя для професійного виконавства на естраді. Наукова новизна отриманих результатів полягає
в якісно новому підході до проблематики створення естрадних номерів в умовах навчального концерту в
контексті формування сучасного фахівця естрадного мистецтва. Висновки. По-перше, аналіз довів, що для
артиста естради, а саме в жанрі конферансу, запропонованими обставинами є реальні обставини концерту. По-
друге, специфічною особливістю у спілкуванні між об’єктами є принцип взаємодії через глядацьку залу. По-
третє, виховання професійної навички імпровізації на естраді є найголовнішою умовою підготовки майбутнього
артиста у вищій мистецькій школі. По-четверте, основним принципом роботи в навчальному концерті є
оволодіння складною формою зовнішньо-внутрішньої уваги, що потребує постійного «перемикання» способу
існування артиста естради. По-п’яте, під час вибору, пошуку та роботи над естрадним образом-маскою
вирішальними є основні елементи психотехніки артиста естради. По-шосте, різноманітні форми навчального
концерту є найважливішим етапом становлення професійної майстерності майбутнього артиста естради.
Description:
The purpose of the article is to analyze the creative process of the specifics of creating a variety of turns of
different genres in an educational concert. The methodology consists of the use of the following methods: historical (art
history), comparative, logical, and generalization, which allowed us to consider the issue of creative approaches as a basis
for professional performance on stage. The scientific novelty of the obtained results lies in a qualitatively new approach
to the issue of creating variety turns in educational concerts in the context of the formation of a modern specialist of
variety art. Conclusions. Firstly, the analysis proved that for a variety of artists, namely in the genre of the compere’s
comments, the proposed circumstances are the real circumstances of the concert. Secondly, a specific feature of
communication between objects is the principle of interaction through the auditorium. Thirdly, the development of
professional skills of improvisation on the stage is the most important condition for the training of future artists in higher
art school. Fourthly, the main principle of work in an educational concert is to master a complex form of external and
internal attention, which requires a constant «switching» of the way of existence of a variety of artists. Fifthly, when
choosing, searching, and working on a variety of image-mask, the basic elements of the various artist's psychotechnics
are crucial. Sixthly, various forms of educational concerts are the most important stage in the formation of professional
skills of the future variety artist.