Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ІДЕЙНО-ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСАДИ ТЕМАТИЗАЦІЇ БАЛЕТНОЇ КРИТИКИ АКІМА ВОЛИНСЬКОГО

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Підлипська, Аліна Миколаївна
dc.date.accessioned 2021-11-30T11:43:45Z
dc.date.available 2021-11-30T11:43:45Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Підлипська А. М. Ідейно-філософські засади тематизації балетної критики Акіма Волинського [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021, № 2. С. 182-187. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3565
dc.description The purpose of the article is to identify the main ideological and philosophical principles of thematization of ballet criticism by Akim Volynsky. Methodology. The research was carried out on the basis of theoretical generalizations, systematization, comparison, using the chronological principle and culturological approach. Scientific novelty. For the first time, the main ideological and philosophical principles of thematization of the ballet criticism of Akim Volynsky are revealed. Conclusions. For А. Volynsky, the concepts of "mind" and "spirit" were synonymous, which testifies to the effectiveness and productivity of his critical academic modernist (symbolist) ballet discourse, educational, focused on the harmony of rational and spiritual principles of intention. Unlike many contemporaries who professed the cult of Dionysus, Volynsky considered Apollo the highest symbol of spirituality and intellectuality in man. But he argued that the "Apollonian" revival in the culture of that time was opposed by a too strong and all-pervading chaotic "Dionysian" principle. Volynsky traces the evolution of classical ballet from ancient cults and seeks to comprehend its psychological content. He believed that criticism should be non-ideological, artistic, based on absolute idealistic values, which caused a wide range of opinions of theorists and practitioners of ballet art: from harsh condemnation (A. Gvozdev, A. Piotrovsky, I. Sollertinsky) to recognizing the importance of the critic's theoretical intentions for inits time (V. Gaevsky, R. Zakharov). A. Volynsky contributed to the institutionalization of ballet criticism in the Russian Empire and in the Soviet Union, differentiating it into professional and amateurish. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження - виявити основні ідейно-філософські засади тематизації балетної критики Акіма Волинського. Методологія. Дослідження проведено на основі теоретичних узагальнень, систематизації, порівняння, із застосуванням хронологічного принципу та культурологічного підходу. Наукова новизна. Вперше виявлено основні ідейно-філософські засади тематизації балетної критики Акіма Волинського. Висновки. Для А. Волинського поняття «розуму» та «духу» були синонімічними, що свідчить про дієвість і продуктивність у його критичному академічно-модерністському (символістському) балетному дискурсі просвітницької, орієнтованої на гармонію раціонального і духовного начала інтенції. На відміну від багатьох сучасників, які сповідували культ Діоніса, Волинський вважав Аполлона вищим символом духовності й інтелектуальності в людині. Але він стверджував, що «аполлонічному» відродженню в тогочасній культурі протистоїть занадто сильне і всепроникаюче хаотичне «діонісійське» начало. Волинський простежує еволюцію класичного балету від античних культів й прагне осягнути його психологічне наповнення. Вважав, що критика повинна бути позаідеологічною, художньою, базуватись на абсолютних ідеалістичних цінностях, що викликало широкий діапазон думок теоретиків та практиків балетного мистецтва: від різкого осуду (О. Гвоздєв, А. Піотровський, І. Соллертинський) до визнання значимості теоретичних інтенцій критика для свого часу (В. Гаєвський, Р. Захаров). А. Волинський прислужився інституціоналізації балетної критики в Російській імперії та в Радянському Союзі, диференціюючи її на професійну та дилетантську. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject ідейно-філософські засади uk_UA
dc.subject тематизація uk_UA
dc.subject балетна критика uk_UA
dc.subject Волинський Акім uk_UA
dc.subject театральна критика uk_UA
dc.subject балетний театр uk_UA
dc.subject хореографія uk_UA
dc.subject ідеалізація uk_UA
dc.subject критика uk_UA
dc.subject хореографічна спадщина uk_UA
dc.title ІДЕЙНО-ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСАДИ ТЕМАТИЗАЦІЇ БАЛЕТНОЇ КРИТИКИ АКІМА ВОЛИНСЬКОГО uk_UA
dc.title.alternative Ideological and philosophical principles of thematization of ballet criticism by Akim Volynsky uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу