Короткий опис(реферат):
Мета роботи - висвітлити деякі аспекти значущості ролі фортепіанної підготовки у професійному становленні майбутнього військового диригента під час опрацювання фортепіанних творів. Методологія дослідження полягає у застосуванні компаративного підходу, емпіричних, загальнонаукових (аналіз, синтез) методів. Наукова новизна. У пропонованій публікації вперше висвітлено органічний взаємозв’язок фортепіанної підготовки та професійного становлення майбутнього військового диригента. Розкрито поліфункціональні можливості інструмента фортепіано та їх вплив на формування музично-виконавського досвіду майбутнього диригента. Висновки. У контексті професійного становлення військового диригента
розглядається сутність і значення його фортепіанної підготовки як невід’ємної складової вдосконалення різних аспектів виконавської майстерності. Обґрунтовано специфіку і доцільність дидактичного репертуару з урахуванням багатофункціональних можливостей інструмента фортепіано щодо розвитку музично-виконавського досвіду майбутнього диригента, формування й використання прийомів звукового видобування, оволодіння виразовими можливостями інструменту за допомогою всієї сукупності способів і засобів, необхідних для втілення образно-художніх намірів і виховання музичного мислення.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to reveal some aspects of the importance of the role of piano training in a future military conductor’s professional development while studying piano works. The research methodology consists of a comparative approach, as well as, empirical and general scientific (analysis, synthesis) methods. Scientific novelty. For
the first time, this paper shows the organic relationship between piano training and a future military conductor’s professional development. The poly-functional capabilities of the piano instrument and their influence on the formation of the musical-performing experience of the future conductor are revealed. Conclusions. In the context of a military
conductor’s professional development, the author considers the essence and significance of a military conductor’s piano training as an integral part of improving various aspects of performing skills. The specificity and expediency of the didactic repertoire is substantiated, taking into account the functional capabilities of the piano instrument for the development of a future conductor’s musical performance experience, the formation and use of sound extraction techniques, the mastery of the expressive capabilities of the instrument using the entire set of methods and means necessary for the implementation of figurative and artistic intentions and the musical thinking upbringing.