Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ДО ПРОБЛЕМИ «ПОЛІФОНІЗАЦІЇ СВІДОМОСТІ» В КОНТЕКСТІ ЕСТЕТИКИ КОНСТРУКТИВІЗМУ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Іщенко, Катерина Володимирівна
dc.date.accessioned 2021-12-07T09:14:04Z
dc.date.available 2021-12-07T09:14:04Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Іщенко К. В. До проблеми «поліфонізації свідомості» в контексті естетики конструктивізму [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 229-233. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3576
dc.description The purpose of the article is to trace the peculiarities of the phenomenon of "polyphony of consciousness" as one of the main patterns of artistic thinking of the early twentieth century, which became widespread in various arts and reflected artistic and aesthetic trends of such a bright movement of the first avant-garde as constructivism. On the examples of music, literature theater, cinema, fine art to reveal this phenomenon as an important manifestation of the aesthetics of constructivism. In selected works of art, to identify and consider characteristics of the musical text polyphonic techniques, which in turn have been widely used and reflected the individual stylistic features of representatives of different spheres of creativity of the period. The methodological basis of this study is a comprehensive approach, which contains historical and cultural, stylistic, and holistic methods of analysis. The theoretical method acquires special significance among them, as it is aimed at identifying the principles of writing in various fields of art. The scientific novelty of this work is based on the originality of the generalized study of the phenomenon of "polyphony of consciousness". This phenomenon is being considered as an important manifestation of the aesthetics of constructivism, based on the examples of music, literature, theater, cinema, and fine arts. Such an understanding of the implementation of the polyphonic principles of writing in the context of such an artistic movement as constructivism is undertaken for the first time in Ukrainian musicology. Conclusions. Experiments and searches of the artists of the early twentieth century in the fields of expression, content, composition, and language that "provoked" the development of stylistic pluralism in all spheres of art, strengthened the role of polyphonic principles of writing, and, more broadly, artistic thinking. Polyphonic techniques find their place in the trends of the aesthetics of constructivism, going beyond the musical texture and penetrating into all kinds of art. Polyphony and its principle of combining self-developing lines, voices, and layers, was perhaps the most important means of artistic reflection of the contradictions of the world, as well as the direction of the search in the field of content and means of expression. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті - простежити особливості феномена «поліфонізації свідомості» як однієї з основних закономірностей художнього мислення початку ХХ століття, що дістала широке розповсюдження в різних видах мистецтва та відобразила художньо-естетичні тенденції такого яскравого напряму першого авангарду, як конструктивізм. На прикладах музики, літератури, театру, кінематографа, живопису розкрити цей феномен як важливий прояв естетики конструктивізму. Виявити і розглянути в обраних творах мистецтва характерні для музичного тексту поліфонічні прийоми, які, в свою чергу, отримали широке застосування і стали відображенням індивідуально-стильових особливостей представників різних сфер творчості розглянутого періоду. Методологічною основою дослідження став комплексний підхід, який містить історико-культурологічний, стильовий та цілісний методи аналізу. З-поміж них особливого значення набуває теоретичний метод, спрямований на виявлення принципів письма в різних сферах мистецтва. Наукова новизна роботи обумовлена оригінальністю узагальненого дослідження феномена «поліфонізації свідомості», який вийшов за межі музичного мислення і знайшов відображення в усіх сферах мистецтва початку ХХ століття. Подібне осмислення втілення поліфонічних принципів письма в контексті такої художнього течії, як конструктивізм, робиться в українському музикознавстві вперше. Висновки. Експерименти та пошуки митців початку ХХ століття у сфері засобів виразності, змісту, композиції, мови, що «спровокували» розвиток стильового плюралізму в усіх сферах мистецтва, сприяли посиленню ролі поліфонічних принципів письма, і ширше - художнього мислення. Поліфонічні прийоми знаходять своє місце у тенденціях естетики конструктивізму, виходячи за грані музичної фактури і проникаючи в усі види мистецтва. Поліфонія та її принцип поєднання ліній, голосів, шарів, що самостійно розвиваються, виявилася чи не найважливішим засобом художнього віддзеркалення протиріч світу, а також спрямованості пошуків у сфері змісту та засобів виразності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject «поліфонізація свідомості» uk_UA
dc.subject поліфонія uk_UA
dc.subject естетика uk_UA
dc.subject конструктивізм uk_UA
dc.subject поліфонічне письмо uk_UA
dc.subject авангард uk_UA
dc.subject стильовий плюралізм uk_UA
dc.subject стиль uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject модерн uk_UA
dc.subject поліфонічне мислення uk_UA
dc.subject контрапункт uk_UA
dc.title ДО ПРОБЛЕМИ «ПОЛІФОНІЗАЦІЇ СВІДОМОСТІ» В КОНТЕКСТІ ЕСТЕТИКИ КОНСТРУКТИВІЗМУ uk_UA
dc.title.alternative To the problem of "polyphony of consciousness" in the context of the aesthetics of constructivism uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу