Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

КАТЕГОРІЯ ПРОСТОТИ ЯК ХУДОЖНЯ ІНТЕНЦІЯ ІНДИВІДУАЛЬНО-СТИЛЬОВИХ КОНЦЕПЦІЙ «НОВОЇ ПРОСТОТИ» У ТВОРЧОСТІ СУЧАСНИХ КОМПОЗИТОРІВ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Овсяннікова-Трель, Олександра Андріївна
dc.date.accessioned 2021-12-07T12:42:33Z
dc.date.available 2021-12-07T12:42:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Овсяннікова-Трель О. А. Категорія простоти як художня інтенція індивідуально-стильових концепцій «нової простоти» у творчості сучасних композиторів [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 238-243. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3578
dc.description The purpose of the article is to determine the specifics of stylistic manifestations of the "new simplicity" in the works of contemporary composers in accordance with the meaning of the category of simplicity. The methodology is based on the integrated use of systemic and structural-functional methods, comparative studies, music-historical approach, as well as musicological methods of genre-style analysis. The scientific novelty of the study is due to the theoretical development of genre and style standards of "new simplicity" in terms of their systematic interaction and individual-composer interpretations. Conclusions. The main factor in the formation of a new stylistic vector of composition in the last third of the twentieth century, which was formally defined as "new simplicity", was the recognition of the crisis of musical art, which developed within the avant-garde artistic and aesthetic paradigm. The conceptual foundations of individual composer's versions of the "new simplicity" are connected with the idea of simplifying musical language as the direction of development of musical art, which was called to return music to lost meanings - beauty, clarity, harmony. The concept of simplicity in this context has become one that combines these leading artistic landmarks and acquired in the creative consciousness of composers-representatives of the "new simplicity" the status of aesthetic and ethical categories, which acted as a common artistic intention of various compositional versions of "simple" style. Simplicity as an objective condition for the clarity of musical meaning has led to specific types of figurative content of a musical work and its compositional logic. The melodiousness and clarity of musical expression are the semantic impulses of the composer's work to which all the structural elements of the musical text and the "levers" of sound influence on the listener are subordinated. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті полягає у визначенні специфіки стильових проявів «нової простоти» у творчості сучасних композиторів у відповідності до змістовного смислу категорії простоти. Методологія дослідження спирається на комплексне використання системного і структурно-функціонального методів, компаративістики, музично- історичного підходу, а також музикознавчих методу жанрово-стильового аналізу. Наукова новизна дослідження обумовлена теоретичною розробкою жанрово-стильових нормативів «нової простоти» в аспекті їх системної взаємодії та індивідуально-композиторських інтерпретацій. Висновки. Основним чинником формування нового стильового вектору композиторської творчості в останній третині ХХ століття, що формально визначався як «нова простота», стало визнання кризи музичного мистецтва, що розвивалося у рамках авангардної художньо-естетичної парадигми. Концептуальні основи індивідуальних композиторських версій «нової простоти» пов'язані з ідеєю спрощення музичної мови як того напряму розвитку музичного мистецтва, що був призваний повернути музиці втрачені смисли - красу, ясність, гармонію. Поняття простоти в данному контексті стало таким, що об’єднувало у собі зазначені провідні художні орієнтири та набуло у творчій свідомості композиторів-репрезентатів «нової простоти» статусу естетичної та етичної категорій, які виступили загальною художньою інтенцією виникнення різноманітних композиторських версій «простого» стилю. Простота як об’єктивна умова ясності музичного смислу обумовила специфічні типи образної змістовності музичного твору та його композиційної логіки. Милозвучність і ясність музичного вираження виступають тими смисловими імпульсами композиторської творчості, яким підпорядковані всі структурні елементи музичного тексту і «важелі» звукового впливу на слухача. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject категорія простоти uk_UA
dc.subject простота uk_UA
dc.subject художня інтенція uk_UA
dc.subject індивідуально-стильові концепції uk_UA
dc.subject концепція «нової простоти» uk_UA
dc.subject концепція uk_UA
dc.subject «нова простота» uk_UA
dc.subject сучасні композитори uk_UA
dc.subject ндивідуально-композиторська концепція uk_UA
dc.subject ндивідуально-композиторська інтерпретація uk_UA
dc.subject складність uk_UA
dc.subject стильова концепція uk_UA
dc.subject музична технологія uk_UA
dc.title КАТЕГОРІЯ ПРОСТОТИ ЯК ХУДОЖНЯ ІНТЕНЦІЯ ІНДИВІДУАЛЬНО-СТИЛЬОВИХ КОНЦЕПЦІЙ «НОВОЇ ПРОСТОТИ» У ТВОРЧОСТІ СУЧАСНИХ КОМПОЗИТОРІВ uk_UA
dc.title.alternative Category of Simplicity is an artist intention and individual-style concepts "New Simplicity" in the creativity of contemporary composers uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу