Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Грищенко, Валентина Іванівна | |
dc.date.accessioned | 2020-04-24T10:00:02Z | |
dc.date.available | 2020-04-24T10:00:02Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.citation | Грищенко В. І. Методика організації та роботи підліткового класичного ансамблю гітаристів : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.02 "Теорія та методика навчання музики і музичного виховання" / Валентина Іванівна Грищенко ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. К., 2003. 23 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elib.nakkkim.edu.ua/xmlui/handle/123456789/358 | |
dc.description | 1. Сучасний стан музичного виховання характеризується пошуками нових підходів до наукового обгрунтування цілісної системи педагогічних впливів на продуктивний розвиток особистості. Формування інтересів дітей в підлітковому віці відіграє роль одного з механізмів регуляції соціальної поведенки. Музичне навчання і виховання в поєднанні з загальноестетичним набуває сьогодні особливого значення, оскільки воно є не тільки важливим фактором розвитку моральної та естетичної культури, але є одним із проявів духовного утвердження молодої людини. Одним із дієвих засобів виховного впливу є колективні заняття музикою в підлітковому класичному ансамблі гітаристів, які виховують у підлітків такі якості, як відповідальність, ініціативність, самоаналіз, саморегуляція, толерантність. Аналіз наукових досліджень з проблеми розвитку ансамблевої форми гітарного виконавства при навчанні учнів-підлітків виявив значущість цієї проблеми для музичної педагогіки взагалі і для педагогів-практиків зокрема. 2. Організація створення підліткового ансамблю гітаристів і його навчально-виховної роботи є складним процесом, який характеризується численністю структурних компонентів та їх взаємодією. Складовою частиною педагогічної діяльності є організація набору підлітків в ансамбль і формування та розвиток у них комплексу: 1. музично-теоретичних знань/нотної грамоти, елементарної теорії музики, метро-ритмічного відчуття, музичної пам’яті, музично-слухових уявлень, звуковисотного слуху /мелодійного, гармонійного, поліфонічного; 2. музично-виконавських вмінь та навичок /індивідуальна посадка гітариста з врахуванням положення окремих частин тіла, постановка рухового апарату правої та лівої рук, прийоми звуковидобування необхідного по силі і якості звуку, техніки музично-ігрових рухів, навички гри в ансамблі; 3. вмінь та навичок творчої діяльності і професійної майстерності, самостійна робота, синхронність ансамблевого звучання, підготовка до концертних виступів та таких особистих якостей учнів, як загальний інтелектуальний рівень, емоційновольові компоненти: мотивація, потреба, установка на процес сприйняття, уміння зосереджуватися, воля до подолання труднощів. Взаємодія цих систем забезпечує повноцінну підготовку учнів-підлітків до роботи в ансамблі. | uk_UA |
dc.description.abstract | У дисертації теоретично обгрунтовано і експериментально перевірено методику організації та роботи класичного ансамблю гітаристів при навчанні підлітків із застосуванням інформаційних технологій. Розкрито сутність та особливості створення нової форми ансамблевого гітарного музикування. Створена методика раціональної організації музично-ігрових рухів учня-гітариста. Упроваджено нове поняття "сихронної" роботи пальців. Сконструйовані і апробовані нові технічні засоби для самонавчання учнів-гітаристів: розвитку опорнорухового апарату, розвитку динаміки звуку, розвитку слуху, тактильної чутливості пальців і прискорення формування музично-ігрових навичок. Розширені межі виконавських можливостей майстерності ансамблю. Розроблені способи і засоби для розширення меж виразного інтонування, звуковисотного і тембровогj ансамблю гітаристів та перевірено їх ефективність на основі комп'ютерних технологій. Уведено новий спосіб роботи ансамблю на основі комп'ютерної "мідіграми". Створений механізм концертних виступів без диригента і партитур та запропоновано оптимальну сценічну модель розташування ансамблю гітаристів на сцені. Доведено, що ефективність організації та роботи класичного підліткового ансамблю гітаристів забезпечується попередньо спеціально організованою системою навчальних та репетиційних завдань; поетапністю і системністю у здобутті знань, формуванню у гітаристів-підлітків раціональної організації музично-ігрових рухів, застосуванням форм і методів, спрямованих на формування навичок професійної майстерності. Основні результати дослідження підтверджені практичною концертною діяльністю ряду підліткових ансамблів гітаристів, створених за запропонованою методикою за стислий термін часу. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Київський національний університет культури і мистецтв | uk_UA |
dc.subject | класичний ансамбль | uk_UA |
dc.subject | гітара | uk_UA |
dc.subject | інформаційні технології | uk_UA |
dc.subject | навчання | uk_UA |
dc.subject | підлітковий класичний ансамбль гітаристів | uk_UA |
dc.subject | класичний ансамбль гітаристів | uk_UA |
dc.subject | ансамбль гітаристів | uk_UA |
dc.subject | гітаристи | uk_UA |
dc.subject | музичне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | гітарне музикування | uk_UA |
dc.subject | учні-гітаристи | uk_UA |
dc.subject | ансамбль | uk_UA |
dc.subject | виконавська майстерність | uk_UA |
dc.subject | нові технічні засоби для самонавчання | uk_UA |
dc.title | Методика організації та роботи підліткового класичного ансамблю гітаристів | uk_UA |
dc.title.alternative | Methods of organization and work of the teenager’s classic guitar ensemble | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |