Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ЕСТРАДНА ПІСНЯ ТА АКАДЕМІЧНА КАМЕРНО-ВОКАЛЬНА МУЗИКА: ТОЧКИ ПЕРЕТИНУ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кущ, Вікторія Віталіївна
dc.date.accessioned 2021-12-15T09:37:32Z
dc.date.available 2021-12-15T09:37:32Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Кущ В. В. Естрадна пісня та академічна камерно-вокальна музика: точки перетину [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 273-278. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3590
dc.description The purpose of the article is to identify the points of crossing of pop songs and academic chamber vocal music in the Ukrainian cultural and artistic space of the second half of the 20th century. The methodology involves the use of analytical, systemic and historical, and cultural methods to identify the relationship between the pop song genre and academic chamber vocal music in the Ukrainian musical culture of the second half of the 20th century. The scientific novelty of the work lies in the characterization of I. Karabits’ pop songs from the point of view of combining the features of pop and academic chamber vocal music in them. Conclusions. Pop song and chamber vocal music, represented by the genre of solo singing, developed separately in the Ukrainian cultural space of the 1950s-1980s, but their paths often crossed. In the context of their interaction in pop-song creativity, the process of academization takes place, and in academic music - hitting. Based on the analysis of two popular pop songs by I.Karabits «My land is my love» and «A song for good», a specific feature of a number of vocal compositions of the composer was discovered and described, which are functionally ambivalent and correspond to the aesthetics of both academic and pop music, and therefore, they are indicated as works of dual-use - for both the academic and the pop scene. This duality is based on the musical component of a vocal work, which, with variability in the interpretation of the instrumental (and sometimes vocal) component, can enhance the features of both academic and pop music. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження - виявити точки перетину естрадної пісенності та академічної камерно-вокальної музики в українському культурно-мистецькому просторі другої половини ХХ століття. Методологія дослідження передбачає використання аналітичного, системного та історико-культурного методів для виявлення спорідненості жанру естрадної пісні та академічної камерно-вокальної музики в українській музичній культурі другої половини ХХ століття. Наукова новизна роботи полягає в характеристиці естрадних пісень І. Карабиця під кутом зору поєднання в них рис естрадної та академічної камерно-вокальної музики. Висновки. Естрадна пісня та камерно-вокальна музика, представлена жанром солоспіву, в українському культурному просторі 1950–1980-х років розвивалися окремо, однак їхні шляхи часто перетиналися. В контексті їх взаємодії в естрадній пісенній творчості відбувається процес академізації, а в академічній музиці - шлягеризації. На основі аналізу двох популярних естрадних пісень І. Карабиця «Моя земля - моя любов» та «Пісня на добро» було виявлено й описано специфічну рису низки вокальних композицій композитора, які є функціонально амбівалентними і відповідають естетиці як академічної, так і естрадної музики, а тому окреслені як твори подвійного призначення - і для академічної, і естрадної сцени. Ця подвійність базується на музичній складовій вокального твору, яка при варіативності інтерпретації інструментальної (а подекуди й вокальної) складової може посилювати риси як академічної, так і естрадної музики uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject естрадна пісня uk_UA
dc.subject академічна камерно-вокальна музика uk_UA
dc.subject музика uk_UA
dc.subject український культурно-мистецький простір uk_UA
dc.subject українська музична культура uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.subject музична куоьтура uk_UA
dc.subject пісні Івана Карабиця uk_UA
dc.subject пісня uk_UA
dc.subject Карабиць Іван uk_UA
dc.subject камерно-вокальна музика uk_UA
dc.subject український культурний простір uk_UA
dc.subject естрадна пісенна творчість uk_UA
dc.subject музичне мистецтво uk_UA
dc.subject академічне мистецтво uk_UA
dc.subject вокальна естрада uk_UA
dc.subject Україна uk_UA
dc.subject камерно-вокальний жанр uk_UA
dc.subject естрадна музика uk_UA
dc.subject академізація естрадної музики uk_UA
dc.subject неакадемічна музика uk_UA
dc.subject академічний музичний жанр uk_UA
dc.subject естрадний музичний жанр uk_UA
dc.subject українська музика uk_UA
dc.subject українські композитори uk_UA
dc.subject академічна музика uk_UA
dc.subject камерно-вокальна творчість І. Карабиця uk_UA
dc.subject український солоспів uk_UA
dc.title ЕСТРАДНА ПІСНЯ ТА АКАДЕМІЧНА КАМЕРНО-ВОКАЛЬНА МУЗИКА: ТОЧКИ ПЕРЕТИНУ uk_UA
dc.title.alternative Pop-song and academic chamber vocal music: points of crossing uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу