Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ФОРТЕПІАННИЙ ЦИКЛ О. МЕССІАНА «20 ПОГЛЯДІВ НА НЕМОВЛЯ ІСУСА» В АСПЕКТІ ЗВ'ЯЗКУ ЗІ СПАДЩИНОЮ О. СКРЯБІНА

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Моторна, Тетяна Федорівна
dc.date.accessioned 2021-12-15T11:13:25Z
dc.date.available 2021-12-15T11:13:25Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Моторна Т. Ф. Фортепіанний цикл О. Мессіана «20 поглядів на немовля Ісуса» в аспекті зв'язку зі спадщиною О. Скрябіна [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 287-291. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3592
dc.description Purpose of the article. To investigate the significant stylistic influences of О. Scriabin's creative method on О. Messian's compositional approach. Determine the means by which the liturgical and mysterious orientation of the work of both composers is realized. Methodology. The methodological foundations of the work include analytical, comparative-historical and genre-nominative musicological approaches determined by aesthetic, cultural and philosophical positions. This methodological approach allows us to reveal and analyze individual plays of the cycle "20 views on the infant Jesus" in order to find an adequate approach to the construction of interpretation. Scientific novelty. For the first time in Ukrainian musicology, the completeness of the implementation of the idea of scriabinism in the works of О. Messian is being raised. For the first time in this perspective, the cycle "20 views on the infant Jesus"is analyzed. Attention is drawn to the extra-procedural, extra-dramatic, but especially ecstatic identification of the musical meaning of compositions for the first time. Conclusions. Analysis from the accepted perspective of the expressive positions of the O cycle. Messiana demonstrated a pronounced liturgical-mysterious orientation, which correlates with the characteristic attitudes of Scriabin's music. The analysis highlights the effect of" quiet climax", which is" drama on the contrary", since it focuses on the sacred phenomenon of the infant Jesus, which defines the essence of this phenomenon. In the works of О. Messian, we find a "spill" of dance-motor sounds, which corresponds to the Franciscan attitude to sacred danceability – and to divine play in ecstatic compositions by О. Scriabin. The interval-semantic load of the Prometheus Chord Forms a hyper-branched monologue of the cycle of A. Messiaen, in which the basis is the concept of an open sequence of the composition of pieces of the French Clavier tradition, and The Prelude in the sacred sense of its basis of music, as it is seen in the Sonata-poetic heritage of О. Scriabin, and the suite-variational thinking of О. Messiaen uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи. Дослідити суттєві стильові впливи творчого метода О. Скрябіна на композиторській підхід О. Мессіана. Визначити засоби, якими реалізується літургійно-містеріальна направленість творчості обох композиторів. Методологія. Методологічні засади роботи включають в себе аналітичний, порівняльно історичний і жанрово-номінативний музикознавчі підходи, обумовлені естетико-культурологічними та філософськими позиціями. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу окремі п’єси циклу «20 поглядів на немовля Ісуса» з метою знайти адекватний підхід при побудові інтерпретації. Наукова новизна. Вперше в українському музикознавстві підіймається ідея повноти втілення ідеї скрябінізму у творчості О. Мессіана. Вперше в цьому ракурсі аналізується цикл «20 поглядів на немовля Ісуса» та звернуто увагу на позапроцесуальне, позадраматичне, але спеціально екстатичне виявлення музичного сенсу композицій. Висновки. Аналіз виразних позицій циклу О. Мессіана в прийнятому ракурсі продемонстрував: виражену літургійно-містеріальну направленість, що співвідноситься з характерними установками скрябінівської музики. В роботі виділено ефект «тихої кульмінації», яка є «драматургією навпаки», оскільки концентрує увагу на сакральному явищі Ісуса немовляти, визначальним поглядом на сутність цього феномена. У творах О. Мессіана знаходимо «розлиття» танцювально-моторних звучань, що відповідає францисканській установці на сакральну танцювальність і на Божествену гру в екстатичних композиціях О. Скрябіна. Інтервально-смислове навантаження Прометеєвого акорду формує гіперрозгалужену монологічність циклу О. Мессіана, в якій підґрунтям виступає концепція відкритої послідовності складу п'єс французької клавірної традиції і прелюдійна в сакральному розумінні її основа музики, як це бачиться в сонатно-поемній спадщині О. Скрябіна і сюїтно-варіаційному мисленні О. Мессіана. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject фортепіанний цикл uk_UA
dc.subject «20 поглядів на немовля Ісуса» uk_UA
dc.subject спадщина uk_UA
dc.subject Скрябін О. uk_UA
dc.subject композитори uk_UA
dc.subject українське музикознавство uk_UA
dc.subject скрябінізм uk_UA
dc.subject творчість О. Мессіана uk_UA
dc.subject літургійно-містеріальна направленість uk_UA
dc.subject скрябінівська музика uk_UA
dc.subject музика uk_UA
dc.subject сакральність uk_UA
dc.subject екстатичні композиції О. Скрябіна uk_UA
dc.subject екстатика uk_UA
dc.subject релігійна музика uk_UA
dc.subject Месіанівська концепція uk_UA
dc.subject Скрябінівська екстатика uk_UA
dc.subject Мессіан Олив'є uk_UA
dc.title ФОРТЕПІАННИЙ ЦИКЛ О. МЕССІАНА «20 ПОГЛЯДІВ НА НЕМОВЛЯ ІСУСА» В АСПЕКТІ ЗВ'ЯЗКУ ЗІ СПАДЩИНОЮ О. СКРЯБІНА uk_UA
dc.title.alternative O. Messian's piano cycle "20 views on the infant Jesus" in the aspect of connection with the legacy of О. Scriabin uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу