Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

«ГУГЕНОТИ» ДЖ. МЕЄРБЕРА В КОНТЕКСТІ ДУХОВНО-ХРИСТИЯНСЬКИХ ШУКАНЬ ЕПОХИ РОМАНТИЗМУ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шан Юн
dc.date.accessioned 2021-12-15T14:04:58Z
dc.date.available 2021-12-15T14:04:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Шан Юн «Гугеноти» Дж. Меєрбера в контексті духовно-християнських шукань епохи романтизму [Текст] // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 2. С. 292-298. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3594
dc.description The purpose of the article is to identify the poetical and intonational features of J. Meyerbeer’s «Huguenots» in the context of the spiritual quest of romanticism, the evolution of French musical theater in the first half of the 19th century and its mystery component. The methodology of the work is the intonation concept of music from the perspective of intonation-stylistic analysis inherited from B. Asafiev and his followers. The analytical-musicological, genre-style, interdisciplinary, historical and cultural approaches are also essential for this work, revealing the spiritual and moral specifics of the poetics of the French «grand opera» and its mystery primary sources using the example of J. Meyerbeer's «Huguenots». The scientific novelty of the work is determined by its analytical perspective, focused on the consideration of the «Huguenots» by J. Meyerbeer in the context of the spiritual-Christian quests of the romantic era. Conclusions. The poetics of J. Meyerbeer’s opera «Huguenots», which is one of the exemplary examples of «grand» French opera, was formed at the intersection, on the one hand, of creative discoveries in the field of French musical theater of the first half of the 19th century and its vocal and performing stage practice. On the other hand, the named work demonstrates a deep connection with the mysterious traditions of the French spiritual theater, dating back to the Middle Ages, to the spiritual, religious and stylistic attitudes of the musical theater of French classicism («lyric tragedy» by J. B. Lully) and at the same time consonant with the religious quests of romanticism and the moral and ethical positions of French historicism. The essential role of religious confrontation in the Huguenots, which determines the intonational and dramatic specificity of the work, right down to the quotations of the Lutheran chant, ultimately focuses on the «collegiality of the highest order», which overcomes confessional barriers, defining the spiritual and moral pathos of the French «grand opera» and its spiritual attitudes. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження - виявлення поетико-інтонаційних особливостей «Гугенотів» Дж. Мейєрбера в контексті духовних пошуків романтизму, еволюції французького музичного театру першої половини XIX століття та його містеріальної складової. Методологічну базу роботи становить інтонаційна концепція музики в ракурсі інтонаційно-стилістичного аналізу, успадкованого від Б. Асаф‘єва та його послідовників. Суттєвими для цієї роботи є також аналітико-музикознавчий, жанрово-стильовий, міждисциплінарний, історико-культурологічний підходи, які дозволяють виокремити ті чинники, що виявляють на прикладі «Гугенотів» Дж. Меєрбера духовно-етичну специфіку поетики французької «великої опери» та її містеріальних першоджерел. Наукова новизна роботи визначена її аналітичним ракурсом, орієнтованим на розгляд «Гугенотів» Дж. Меєрбера в контексті духовно-християнських шукань романтичної епохи. Висновки. Поетика опери Дж. Меєрбера «Гугеноти», що є одним з показових зразків «великої» французької опери, формувалася на перетині, з одного боку, творчих відкриттів у сфері французького музичного театру першої половини XIX століття та його вокально-виконавської сценічної практики. З іншого боку, названий твір демонструє глибинний зв’язок з містеріальними традиціями французького духовного театру, які сходять до часів Середньовіччя, до духовно-релігійних та стильових настанов музичного театру епохи класицизму («лірична трагедія» Ж. Б. Люллі) і, водночас, виявляються суголосними з релігійними шуканнями романтизму та морально-етичними позиціями французького історизму. Суттєва роль релігійного протистояння в «Гугенотах», що визначає інтонаційно-драматургічну специфіку твору аж до цитат лютеранського хоралу, в кінцевому підсумку концентрує увагу на «соборності вищого порядку», яка долає конфесійні бар’єри, визначаючи духовно-етичний пафос французької «великої опери» та її духовних настанов uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject «Гугеноти» Дж. Меєрбера uk_UA
dc.subject Меєрбер Дж. uk_UA
dc.subject духовно-християнські шукання uk_UA
dc.subject романтизм uk_UA
dc.subject французький музичний театр uk_UA
dc.subject театр uk_UA
dc.subject музика uk_UA
dc.subject «велика» французька опера uk_UA
dc.subject французька опера uk_UA
dc.subject оперна творчість Дж. Меєрбера uk_UA
dc.subject опера uk_UA
dc.subject нова оперна школа uk_UA
dc.subject велика опера uk_UA
dc.title «ГУГЕНОТИ» ДЖ. МЕЄРБЕРА В КОНТЕКСТІ ДУХОВНО-ХРИСТИЯНСЬКИХ ШУКАНЬ ЕПОХИ РОМАНТИЗМУ uk_UA
dc.title.alternative «Huguenots» by J. Meyerbeer in the context of spiritual-Christian quests of the era of romanticism uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу