Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Малярчук, Катерина Геннадіївна
dc.date.accessioned 2021-12-21T12:33:26Z
dc.date.available 2021-12-21T12:33:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Малярчук К. Г. Мистецтво гриму: соціальний міф та соціальна стратифікація // Культура і сучасність. 2021. № 1. С. 121-126. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3622
dc.description Purpose of the article. The purpose of the article is to analyze the phenomenon of makeup art and its connection with social stratification and social myth. Methodology. The study of the phenomenon of makeup in connection with social mythology and social stratification is associated with the use of general scientific methods of analysis, generalization, synthesis, etc. Not only in line with art history and sociological knowledge, but also knowledge of psychology, cultural studies, philosophy, etc., which provides for the integration and inclusive combination of appropriate methods and approaches. The artistic and typological method made it possible to analyze the phenomenon of makeup, social myth and social stratification as integral phenomena with specific features. The combination of anthropological, axiological and historical approaches with the use of socio-cultural and art criticism tools made it possible to identify the main value-semantic and content-structural constants of these phenomena. Scientific novelty. The art of makeup is presented as the basis of social mythology and its connection with social stratification, which makes it possible to position makeup as one of the backbone components of the socio-cultural system, as well as facilitate the study of the entire spectrum of its cultural phenomena. Conclusions. Makeup, as an axiologically loaded phenomenon, is the basis for the creation of social mythology and support for social stratification, characterizes the processes of social development, significantly affects the public consciousness and behavior of both social groups and individual subjects. By the nature of the course of the processes of being, the phenomenon of makeup allows one to see the specifics of social phenomena and determine their place in the structure of social life. The positive role of makeup is that it is one of the conditions for the integrity of society, providing cultural, art, moral, etc. the continuity of its imperatives. The negative one is that it not only represents the social stratification of society, but also becomes a means of deepening it, stereotyping and accumulating in its practices both positive and negative patterns of sociocultural models of behavior. Because, as part of social mythology, the phenomenon of makeup is ambiguous: on the one hand, it partly threatens social development, and on the other hand, it helps to consolidate people and society in overcoming the challenges of our time. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті - аналіз мистецького феномена гриму та його зв‘язку з соціальною стратифікацією та соціальним міфом. Методологія дослідження. Дослідження феномена гриму у зв‘язку з соціальною міфологією та соціальною стратифікацією пов‘язане з використанням загальнонаукових методів аналізу, узагальнення, синтезу і под. Не тільки у руслі мистецтвознавчих і соціологічних знань, а й знань із психології, культурології, філософії та ін., що передбачає інтеграцію та інклюзивне поєднання відповідних методів та підходів. Мистецько-типологічний метод дав змогу проаналізувати мистецтво гриму, соціальний міф та соціальну стратифікацію як цілісні феномени зі специфічними рисами. Поєднання антропологічного, аксіологічного та історичного підходів з використанням соціокультурного і мистецтвознавчого інструментарію дало змогу виявити основні ціннісно-сенсові та змістовно-структурні константи цих феноменів. Наукова новизна. Репрезентовано мистецтво гриму як підґрунтя соціальної міфології та його зв‘язку з соціальною стратифікацією, що дає можливість позиціонувати грим в якості одного з системоутворюючих компонентів соціокультурної системи, а також полегшити дослідження всього спектра її культурно-мистецьких феноменів. Висновки. Грим як аксіологічно навантажений феномен є підґрунтям для створення соціальної міфології та підтримки соціальної стратифікації, характеризує процеси суспільного розвитку, істотно впливає на суспільну свідомість та поведінку як соціальних груп, так і окремих суб‘єктів. За характером протікання процесів побутування феномен гриму дає змогу побачити специфіку соціальних явищ і визначити їх місце в структурі суспільного життя. Позитивна роль гриму полягає в тому, що він є однією з умов цілісності соціуму, забезпечуючи культурологічну, мистецтвознавчу, моральну тощо наступність його імперативів. Негативна - в тому, що він не тільки репрезентує соціальну стратифікацію суспільства, а й стає засобом її поглиблення, стереотипізуючи й акумулюючи в своїх практиках як позитивні, так і негативні шаблони соціокультурних моделей поведінки. Тому як частина соціальної міфології феномен гриму має неоднозначний характер: з одного боку, він почасти загрожує суспільному розвитку, а з іншого - сприяє консолідації людей і соціуму в подоланні викликів сучасності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject соціальний міф uk_UA
dc.subject міф uk_UA
dc.subject соціальна стратифікація uk_UA
dc.subject стратифікація uk_UA
dc.subject феномен гриму uk_UA
dc.subject соціальна міфологія uk_UA
dc.subject мистецтво гриму uk_UA
dc.subject соціокультурна система uk_UA
dc.subject театральна вистава uk_UA
dc.subject театр uk_UA
dc.subject грим uk_UA
dc.subject мистецький феномен гриму uk_UA
dc.title МИСТЕЦТВО ГРИМУ: СОЦІАЛЬНИЙ МІФ ТА СОЦІАЛЬНА СТРАТИФІКАЦІЯ uk_UA
dc.title.alternative The makeup art: social stratification and social myth uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу