Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

ЖИВОПИС ГЕННАДІЯ ГОРБАТОГО: КРИПТО-РЕАЛІЗМ ЯК ПОДОЛАННЯ ІМІТАЦІЇ ДІЙСНОСТІ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Міщенко, Ірина Іванівна
dc.date.accessioned 2021-12-23T08:53:09Z
dc.date.available 2021-12-23T08:53:09Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Міщенко І. І. Живопис Геннадія Горбатого: крипто-реалізм як подолання імітації дійсності // Культура і сучасність. 2021. № 1. С. 176-180. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3635
dc.description The purpose of this article: analysis of Gennady Gorbaty's painting, in the work of which the transition from a realistic reflection of the world to the art of postmodernism, characteristic of Ukrainian art of the late 20th century, was reflected in a peculiar way. The methodology is the application of art analysis, methods of comparison and generalization, biographical and historical approach. The scientific novelty lies in the discovery of the peculiarities of the transformation of the traditional for Soviet art reflection of reality into visual practices of the late 20th - early 21st centuries on the example of the work of a particular artist. Conclusions. Gennady Gorbaty studied at the Kyiv State Art Institute (1981-1987), so his formation was significantly influenced by the traditional school of painting with a mostly realistic reproduction of the world around it and a purely academic hierarchy of genres. The socio-political situation in Ukraine in the late 1980s and early 1990s not only contributed to the liberation from such a view of art, but also intensified attention to the development of both contemporary world art and modernist manifestations that existed in the culture of the first half of the 20th century. At the same time, many artists became interested in the history of Ukraine, especially in its tragic or dramatic pages, which led to the emergence of numerous compositions with a complex system of symbols and associations, elements borrowed from the paintings of past eras. In the work of Gennady Gorbaty can be consistently traced a variety of influences, which demonstrate his search for his own plastic language, the gradual departure from the conditionally realistic art of the Soviet era and the formation of a peculiar manner of performance. This was facilitated by an acquaintance with Western European art of the late 20th century, as the artist has been working in Germany since the early 1990s. It was one of the German art critics G. Beck who defined the stylistics of G. Gorbaty's works as crypto-realism, in which the emotional beginning, reflected in the color scheme and expression of picturesque textures, is combined with supposedly hidden motives of visible reality. In the works of this author, the blurring of genres, the synthesis in one picture of elements of different artistic epochs - from the Middle Ages to postmodernism - is also noticeable. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті: аналіз живопису Геннадія Горбатого, у творчості якого своєрідно відбився характерний для української образотворчості кінця ХХ ст. перехід від реалістичного відбиття світу до мистецтва постмодернізму. Методологією дослідження є застосування мистецтвознавчого аналізу, методів порівняння та узагальнення, біографічного та історичного підходу. Наукова новизна полягає у розкритті особливостей трансформації традиційного для радянського мистецтва відображення дійсності у візуальні практики кінця ХХ - початку ХХІ ст. на прикладі творчості конкретного майстра. Висновки. Геннадій Горбатий навчався у Київському державному художньому інституті (1981-1987), тож на його формування значний вплив мала традиційна школа живопису з переважно реалістичним відтворенням навколишнього світу та суто академічною ієрархією жанрів. Соціально-політична ситуація, що склалася в Україні наприкінці 1980-х - на початку 1990-х рр., сприяла не тільки звільненню від подібного погляду на образотворчість, а й активізувала увагу до розвитку як сучасного світового мистецтва, так і модерністських проявів, котрі існували у культурі першої половини ХХ ст. Воднораз у доробку значної частини художників помітною стала цікавість до історії України, передовсім, до трагічних або драматичних її сторінок, що спричинилося до виникнення численних композицій зі складною системою символів та асоціацій, елементів, запозичених з живопису минулих епох. У доробку Г. Горбатого можна послідовно простежити різноманітні впливи, які демонструють пошуки ним власної пластичної мови, поступовий відхід від умовно-реалістичного мистецтва радянської доби та формування своєрідної манери виконання. Цьому сприяло і знайомство із західноєвропейською образотворчістю кінця ХХ ст., адже художник від початку 1990-х рр. працює у Німеччині. Саме один з німецьких мистецтвознавців Г. Бек визначив стилістику творів Г. Горбатого як крипто-реалізм, у якому емоційне начало, відбите у колірній гамі та експресії живописних фактур, сполучене з нібито прихованими мотивами видимої дійсності. У роботах цього автора помітним є й притаманне сьогоденню розмивання жанрів, синтез в одній картині елементів різних мистецьких епох - від Середньовіччя до постмодернізму. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject живопис uk_UA
dc.subject живопис uk_UA
dc.subject Горбатий Геннадій uk_UA
dc.subject крипто-реалізм uk_UA
dc.subject імітація дійсності uk_UA
dc.subject мистецтво постмодернізму uk_UA
dc.subject Київський державний художній інститут uk_UA
dc.subject школа живопису uk_UA
dc.subject Україна uk_UA
dc.subject сучасне світове мистецтво uk_UA
dc.subject образотворчість uk_UA
dc.subject постмодернізм uk_UA
dc.subject картина uk_UA
dc.subject художник uk_UA
dc.subject кінець ХХ - початок ХХІ століття uk_UA
dc.title ЖИВОПИС ГЕННАДІЯ ГОРБАТОГО: КРИПТО-РЕАЛІЗМ ЯК ПОДОЛАННЯ ІМІТАЦІЇ ДІЙСНОСТІ uk_UA
dc.title.alternative Gennady Gorbaty's painting: crypto-realism as overcoming imitation of reality uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу