Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

МОНУМЕНТАЛЬНИЙ ЖИВОПИС У МУРОВАНИХ КАТОЛИЦЬКИХ ХРАМАХ СХІДНОЇ ГАЛИЧИНИ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XVIII СТ. ТОПОГРАФІЯ, КОМПОЗИЦІЙНІ ТИПИ ТА ТЕХНІКИ ІЛЮЗІОНІСТИЧНОГО ЖИВОПИСУ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лисун, Ярина Ярославівна
dc.date.accessioned 2021-12-24T09:26:41Z
dc.date.available 2021-12-24T09:26:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Лисун Я. Я. Монументальний живопис у мурованих католицьких храмах Східної Галичини у другій половині XVIII ст. Топографія, композиційні типи та техніки ілюзіоністичного живопису // Культура і сучасність. 2021. № 1. С. 200-204. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3649
dc.description The purpose of the article is to analyze compositional types, topography, methods, and techniques used in the formal solution of mural compositions in the Catholic churches of Eastern Galicia in the second half of the XVIII century. The methodology lies in the usage of art historical methods of stylistic analysis and generally scientific methods of analysis, synthesis, induction, deduction. The scientific novelty of the research is in the analysis of methods and techniques used by Galician masters in the second half of XVII century for implementation of mural compositions that were interpreted, adapted to local artistic traditions. The research can be used in the attribution of saved samples of the monumental art. Conclusions. The monumental painting in the Polish-Lithuanian Commonwealth, in particular in Galicia, developed in the context of artistic trends in West and Central European countries. Chronologically, the development of monumental painting in Galicia ranged from the thirties until the late XVIII century. As for the formal characteristics of monumental art, in the territory of the Commonwealth, the most common were three compositional types of polychrome: local variation of Italian «quadro riportato», illusionistic and panoramic. The basis of the first is the method of placing of the image on the vault area, framed with imitated or sculpted frame, the second is based on the quadrature and other methods and techniques of illusionistic monumental art, the third includes a panoramic image on the vault. In Galicia, the third type of vault decoration has not become widespread. Visiting masters were the bearers of these trends. They implemented the polychrome in local cathedrals, using a wide variety of methods and techniques for the formal solutions of mural compositions, typical for European art schools. Later, local artists adopted this experience, creating polychromes with certain interpretations of compositional types. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи. Здійснити аналіз композиційних типів, топографії, прийомів та технік, які застосовувалися при формальному вирішенні настінних композицій у католицьких храмах Східної Галичини у другій половині XVIII ст. Методологія дослідження полягає в застосуванні мистецтвознавчих методів стилістичного аналізу та загальнонаукових методів аналізу, синтезу, індукції, дедукції. Наукова новизна дослідження полягає у аналізі прийомів та технік, які застосовували галицькі майстри у другій половині XVIII ст. для реалізації настінних композицій, що часто носили інтерпретований характер, адаптований до місцевих мистецьких традицій. Ці дослідження можуть бути використані при проведенні атрибуції збережених зразків монументального живопису. Висновки. Монументальне малярство в Речі Посполитій, зокрема й в Галичині, розвивалось у контексті мистецьких тенденцій країн Західної та Центральної Європи. Хронологічно, процес розвитку монументального малярства на теренах Галичини охоплював межі від 30-х років XVIII ст. - до кінця XVIII ст. Щодо формальних ознак монументального живопису, то на території Речі Посполитої найбільш поширеними були три композиційні типи поліхромій: місцевий різновид італійського «quadro riportato», ілюзіоністичний та панорама. Основою першого є спосіб розміщення зображення на площині склепіння, обрамленого імітованою чи ліпленою рамою, другий базується на квадратурі та інших прийомах та техніках ілюзіоністичного живопису, третій - панорамне зображення на склепінні. На території Галичини третій тип декорування склепінь не набув поширення. Приїжджі майстри спочатку були носіями цих тенденцій. Вони реалізували поліхромії у місцевих костелах, застосовуючи широкий спектр прийомів та технік для формального вирішення настінних композицій, притаманних європейським мистецьким школам. Згодом цей досвід переймали місцеві художники, створюючи поліхромії з певними інтерпретаціями композиційних типів. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject монументальний живопис uk_UA
dc.subject муровані католицькі храми uk_UA
dc.subject храм uk_UA
dc.subject Східна Галичина uk_UA
dc.subject топографія uk_UA
dc.subject композиційний тип uk_UA
dc.subject ілюзіоністичний живопис uk_UA
dc.subject настінні композиції uk_UA
dc.subject католицькі храми Східної Галичини uk_UA
dc.subject галицькі майстри uk_UA
dc.subject монументальне малярство uk_UA
dc.subject Речь Посполита uk_UA
dc.subject склепіння uk_UA
dc.subject поліхромія uk_UA
dc.subject композиційний тип uk_UA
dc.subject монументальне мистецтво uk_UA
dc.subject мистецтво uk_UA
dc.subject топографія uk_UA
dc.subject композиційні схеми uk_UA
dc.subject композиція склепінь uk_UA
dc.subject ілюзійне малярство uk_UA
dc.subject стінопис uk_UA
dc.subject інтер‘єрне оздоблення uk_UA
dc.subject пізньобароковий костел Речі Посполитої uk_UA
dc.subject рококовий костел Речі Посполитої uk_UA
dc.subject католицизм uk_UA
dc.subject квадратура uk_UA
dc.subject квадратурний живопис uk_UA
dc.subject «di sotto in su» uk_UA
dc.subject «сhiaroscuro» uk_UA
dc.subject «tenebrise» uk_UA
dc.subject повітряна перспектив uk_UA
dc.subject панорама uk_UA
dc.subject «rocaille» uk_UA
dc.subject композиція uk_UA
dc.subject художник uk_UA
dc.subject місцевий різновид італійського «quadro riportato» uk_UA
dc.title МОНУМЕНТАЛЬНИЙ ЖИВОПИС У МУРОВАНИХ КАТОЛИЦЬКИХ ХРАМАХ СХІДНОЇ ГАЛИЧИНИ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XVIII СТ. ТОПОГРАФІЯ, КОМПОЗИЦІЙНІ ТИПИ ТА ТЕХНІКИ ІЛЮЗІОНІСТИЧНОГО ЖИВОПИСУ uk_UA
dc.title.alternative Monumental painting in stone Catholic churches of Eastern Galicia in the second half of XVIII century. Topography, compositional types and techniques of illusionistic monumental art uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу