Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Костюк, Ольга Петрівна
dc.date.accessioned 2022-01-13T17:57:25Z
dc.date.available 2022-01-13T17:57:25Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Костюк О. П. Концептуальне мистецтво у дизайні // Мистецтвознавчі записки. 2021. Вип. 40. С. 15-21. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3697
dc.description The purpose of the article is to consider the concept and determine its components, in the development and analysis of conceptual art in modern design. Methodology. The following methods are used: analysis, synthesis, as well as semiotic, hermeneutic, psychoanalytic. The scientific novelty of the work lies in the study of conceptual art on the examples of hairstyle design, hairdressing collections, and an attempt to comprehend the underlying contexts and meanings in the process of interpretation. Conclusions. Given the fact that modern design as a polymorphic entity with a dominant innovative component actualizes the activities of the new generation and acquires the features of intellectual comprehension of visual information, it can be argued that conceptual art is a priority in this direction. The concept as the initial concept of the conceptual is defined as a multilevel formation of content, the semantic meaning of the sign, which requires a process of interpretation. Through J. Dili's study of the theory of sign systems, the interpretation of the concept in the system of traditions, rituals, customs, which is perceived differently by different people due to belonging to different cultures, societies, etc., becomes clear. It is proved that the creation of the concept is based on processes based on individual practice, personal associations, and the main types of metaphorical and allegorical thinking that arise from the experience of not only cognitive but also substantive activity. The study of conceptual art on examples of hairstyle design, hairdressing collections shows the peculiarity of such works of art: they are not always functional and are not always defined as a utilitarian object, but the use of unusual color, shape, progression, silhouette lines, the fullness of space and volume with signs and symbols, require a multilevel semantic definition in the process of interpretation through intellectual comprehension of the inherent contexts and meanings. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягає у розгляді поняття концепту й визначення його складових, в опрацюванні та аналізі концептуального мистецтва у сучасному дизайні. Методологія. Використані такі методи: аналіз, синтез, а також семіотичний, герменевтичний, психоаналітичний. Наукова новизна роботи полягає у дослідженні концептуального мистецтва на прикладах дизайну зачісок, перукарських колекцій й у спробі осмислення закладених контекстів та смислів в процесі інтерпретації об’єктів дизайну. Висновки. Враховуючи той факт, що сучасний дизайн як поліморфне утворення з домінантною інноваційною складовою актуалізує діяльність нової генерації й набуває рис інтелектуального осмислення візуальної інформації, можна стверджувати, що концептуальне мистецтво є пріоритетним у цьому направленні. Концепт як вихідне поняття концептуального визначено як багаторівневе утворення змісту, смислове значення знаку, що вимагає процесу інтерпретації. Через дослідження теорії знакових систем Дж. Ділі, стає зрозуміла інтерпретація концепту у системі традицій, ритуалів, звичаїв, що сприймається різними людьми по-різному в силу приналежності до різних культур, суспільств й т.п. Доведено, що в основі створення концепту лежать процеси, які спираються на індивідуальну практику, особисті асоціації та основні типи метафоричного та алегоричного осмислення, що виникають з досвіду не тільки пізнавальної, але й предметної діяльності. Дослідження концептуального мистецтва на прикладах дизайну зачісок, перукарських колекцій виявляє особливість таких творів мистецтва: вони не завжди є функціональними й не завжди визначені як утилітарний предмет, але використані незвичні колір, форма, прогресія, силуетні лінії, наповненість простору та об’єму знаками й символами, вимагають багаторівневого смислового визначення в процесі інтерпретації через інтелектуальне осмислення закладених контекстів та смислів. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject концептуальне мистецтво uk_UA
dc.subject концепт uk_UA
dc.subject дизайн uk_UA
dc.subject зачіска uk_UA
dc.subject Ланні Денніс uk_UA
dc.subject Юнг Карл uk_UA
dc.subject месмеризм uk_UA
dc.title Концептуальне мистецтво у дизайні uk_UA
dc.title.alternative Conceptual art in design uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу