Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Степурко, Віктор Іванович
dc.date.accessioned 2022-01-15T14:32:22Z
dc.date.available 2022-01-15T14:32:22Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Степурко В. І. Антропологічний поворот у музиці ХХ століття // Мистецтвознавчі записки. 2021. Вип. 40. С. 139-144. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3718
dc.description The purpose of the article is to determine the cultural and historical determinants of the anthropological turn in the music of the twentieth century when the civilizational desire to create an artificial environment led to the invention of new forms of compositional structures (twelve-tone system, aleatorics, etc.). The methodology consists of theoretical and interpretive models of analysis of mechanisms of cultural creation to determine their narrative orientation, systemic and comparative approaches to determine the specifics of the musical reality of modern culture to understand the interconnectedness with world social processes. The scientific novelty is to reveal the features of the interaction of social perceptual and artistic image in music at the turn of the XIX-XX centuries as a reality of musicological reflection, as well as to characterize the interaction of globalization processes and ethnic background in the music culture of late XX - early XXI centuries. Conclusions. The musical culture of Ukraine of the twentieth century is becoming one of the priority factors in the dialogue of cultures of both the post-totalitarian "Soviet" space and world music culture, due to the intensification of the search for new ways of human development. Expansion of spheres of interaction, integrative and globalization tendencies are not fixed as restoration of cultural-historical potential, on the contrary, polystylism as a general platform of formation is presented by appeals to Ukrainian baroque culture, the renaissance of sacred music, the revival of the ethnic component in art, search for new ones. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – визначити культурно-історичні обумовленості антропологічного повороту в музиці ХХ століття, коли цивілізаційне бажання утворення штучного середовища призвело в музиці до винайдення новітніх форм композиційних стуктур (дванадцятитонової системи, алеаторики тощо). Методологію дослідження становлять теоретико-інтерпретаційні моделі аналізу механізмів культуротворення для визначення їх наративної спрямованості, системний та компаративний підходи щодо визначення специфіки музичної реальності сучасної культури для усвідомлення взаємопов’язаності зі світовими соціальними процесами. Наукова новизна полягає у розкритті особливостей процесів взаємодії соціального чуттєвого та художнього образу в музиці на межі ХІХ – ХХ століть як реалій музикологічної рефлексії, а також в характеристиці взаємодії глобалізаційних процесів та етнічного підгрунтя в музичній культурі кінця ХХ – початку ХХІ століть. Висновки. Музична культура України ХХ століття стає одним із пріоритетних чинників діалогу культур як пост-тоталітарного радянського простору, так і всесвітньої музичної культури, завдяки активізації пошуку нових шляхів розвитку людини. Розширення сфер взаємовпливу, інтегративні та глобалізаційні тенденції не фіксуються як відновлення культурно-історичного потенціалу, навпаки, полістилізм як загальна платформа формотворення презентується зверненнями до культури українського бароко, ренесансом сакральної музики, відродженням етнічної складової у мистецтві, пошуком новітніх регіональних мотивів тощо. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject музична культура uk_UA
dc.subject антропологічний поворот uk_UA
dc.subject глобалізація uk_UA
dc.subject діалог культур uk_UA
dc.subject людина uk_UA
dc.title Антропологічний поворот у музиці ХХ століття uk_UA
dc.title.alternative Anthropological turn in the Music of the Twentieth Century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу