Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Дигітальні технології сучасного сценічного мистецтва: семіотика освітлення

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ільницька, Олександра Анатоліївна
dc.contributor.author Ільницький, Віталій Андрійович
dc.date.accessioned 2022-01-19T11:12:58Z
dc.date.available 2022-01-19T11:12:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Ільницька О. А., Ільницький В. А. Дигітальні технології сучасного сценічного мистецтва: семіотика освітлення // Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 38. С. 196-200. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3777
dc.description The purpose of the article is to identify the features of integration and methods of using digital technologies in modern practices using the example of innovative methods of stage lighting. The methodology is based on the complex methods of modern art criticism and is aimed at reviewing and theoretical understanding of the main aspects of using digital lighting technologies in modern stage art. The method of cultural-historical analysis (for studying trends in stage lighting technologies), the semiotic method (for studying and analyzing the symbolic content of lighting as a significant part of the spatial stage text), the typological method (for systematizing innovative principles and methods of lighting), and the method of figurative-stylistic analysis of works of contemporary stage art (dramatic and choreographic productions, performative installations). Scientific novelty. The features of integrating digital technologies into stage productions of the beginning of the 21st century using the specifics of the use of lighting are studied; the significance of stage lighting in the process of revealing the semantic-meaningful and artistic-figurative aspects of stage action is revealed and characterized; The specifics of lighting were identified and analyzed using the contemporary representations of drama theaters (Per Gunt, Hungarian State Theater Cluj-Napoca, director D. Zinder, 2008), choreographic productions (Political Mother choreographer-composer H. Schechter, 2010 ..) and performative installations ("Stifters Dinge"); prospects for the use of modern digital technologies in the context of the leading trends in the development of stage art of the 21st century are outlined. Conclusions. The use of modern digital technologies in stage art helps to expand the artist's capabilities by increasing the variety of expressive means. The directors, rethinking the meaning of lighting, offer the viewer only directed towards the idea of stage work, using means that affect the psychological state of a person; They strive to awaken emotions, memories, and thoughts corresponding to their own creative vision, generating complex visual experiences coexisting with the presented text. At the present stage of the development of stage art, due to the integration of digital technologies and the development of innovative methods and techniques, it is advisable to consider lighting as a productive component of the stage production, the functions of which go beyond the obvious or prosaic levels at which light only generates a shadow or color, focus or space, creating atmospheric, architectural and physical elements. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – виявити особливості інтегрування та методи використання цифрових технологій в сучасних практиках на прикладі інноваційних методів сценічного освітлення. Методологія дослідження заснована на комплексних методах сучасного мистецтвознавства і спрямована на розгляд та теоретичне осмислення головних аспектів використання дигітальних технологій освітлення в сучасному сценічному мистецтві. Застосовано метод культурно-історичного аналізу (для дослідження тенденцій розвитку технологій сценічного освітлення), семіотичний метод (для вивчення та аналізу знакової наповненості освітлення як вагомої частини просторового сценічного тексту), типологічний метод (для систематизації інноваційних принципів і методів освітлення) та метод образно-стилістичного аналізу творів сучасного сценічного мистецтва (драматичних та хореографічних постановок, перформативних інсталяцій). Наукова новизна. Досліджено особливості інтегрування цифрових технологій у сценічні постановки початку ХХІ ст. на прикладі специфіки використання освітлення; виявлено та охарактеризовано значення сценічного освітлення в процесі розкриття сенсово-змістових та художньо-образних аспектів сценічної дії; виявлено та проаналізовано специфіку освітлення на прикладі сучасних вистав драматичних театрів («Пер Гюнт», Угорський державний театр Клуж-Напокі, режисер Д. Зіндер, 2008 р.), хореографічних постановок («Політична мати» хореограф-композитор Х. Шехтер, 2010 р.) та перформативних інсталяцій («Stifters Dinge»); окреслено перспективи використання сучасних цифрових технологій в контексті провідних тенденцій розвитку сценічного мистецтва ХХІ ст. Висновки. Використання сучасних цифрових технологій в сценічному мистецтві сприяє розширенню можливостей митця шляхом збільшення та урізноманітнення виражальних засобів. Постановники, переосмисливши значення освітлення, пропонують глядачу лише напрямок до ідеї сценічного твору, використовуючи засоби, що впливають на психологічний стан людини; прагнуть пробудити відповідні власним творчим баченням емоції, спогади та думки, генеруючи складні візуальні переживання, що співіснують з презентованою оповіддю. На сучасному етапі розвитку сценічного мистецтва, завдяки інтегруванню дигітальних технологій та розробці новаторських методів і прийомів, освітлення доцільно вважати продуктивним компонентом сценічної постановки, функції якого виходять за межі очевидних або прозаїчних рівнів, на яких світло лише генерує тінь або колір, фокус або простір, створюючи атмосферні, архітектурні та тілесні елементи. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сценічне мистецтво uk_UA
dc.subject освітлення uk_UA
dc.subject цифрові технології uk_UA
dc.subject інновації uk_UA
dc.subject постановки uk_UA
dc.subject світло uk_UA
dc.subject тінь uk_UA
dc.subject простір uk_UA
dc.title Дигітальні технології сучасного сценічного мистецтва: семіотика освітлення uk_UA
dc.title.alternative Digital technologies of modern stage art: the semiotics of lighting uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу