Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Емальєрне мистецтво в мистецтвознавчому дискурсі. Історіографічне дослідження

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Наумов, Олег Геннадійович
dc.date.accessioned 2022-01-20T10:39:10Z
dc.date.available 2022-01-20T10:39:10Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Наумов О. Г. Емальєрне мистецтво в мистецтвознавчому дискурсі. Історіографічне дослідження // Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 37. С. 51-57. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/3792
dc.description The purpose of the article is to shed light on the state of the scientific study of the process of the development of enamel art in the context of art. Methodology. In accordance with this goal, a set of research methods of contemporary art criticism based on an anthropic approach to the analysis of artistic phenomena, as well as methods of heuristic and hermeneutic cognition combined with the use of historical-chronological, systemic methods, were selected. The use of these methods of research contributed to obtaining their own results. An analysis of historiography has shown that there is a scientific discourse on the place and role of the enamel art in artistic creation that emerged in the early 21st century. The scientific novelty of the obtained results is the formulation and development of a topical, little-researched theme of the genesis and evolution of Ukrainian enamel art. The results of the study of the essence of enamel art can be an important component in the study of contemporary art and the development of art science. Conclusions. It is concluded that enamel art in Ukraine has acquired the value of an artistic phenomenon that has its history, theoretical basis, definite periodization, technical and technological basis. The historiographical study of the artistic discourse of enamel art has shown that there is a sufficient amount of scientific literature on the history of enamel art, and the genesis and development of hot enamel technique in different periods of historical development is considered and characterized. Based on the anthropic principle, the refinement of established scientific views on the historical progress of enamel. In the theory of art, there is an attempt of scientists to establish the place and role of the easel and monumental enamel art in the structure of art. On the basis of the art discourse developed in Ukrainian science, the author concludes that enamel art has acquired genre characteristics of a particular type of art and has a syncretic character. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягає у висвітленні стану наукового студіювання процесу розвитку емальєрного мистецтва у контексті мистецтвознавства. Методи. Відповідно до поставленої мети обрано комплекс дослідницьких методик сучасного мистецтвознавства, що базуються на антропному підході до аналізу мистецьких явищ, а також методи евристичного та герменевтичного пізнання у поєднанні із використанням історико-хронологічного, системного методів. Використання вказаних методів дослідження сприяло отриманню власних результатів. Аналіз історіографії засвідчив наявність наукового мистецтвознавчого дискурсу щодо місця і ролі емальєрного мистецтва у художній творчості, що виник на початку ХХІ століття. Наукова новизна одержаних результатів полягає у постановці і розробці актуальної, малодослідженої теми генези та еволюції українського емальєрного мистецтва. Результати студіювання сутності емальєрного мистецтва можуть слугувати важливою складовою у дослідженні проблем сучасного мистецтва та розвитку мистецтвознавчої науки. Висновки. Робиться висновок про те, що емальєрне мистецтво в Україні набуло значення мистецького явища, яке має свою історію, теоретичну базу, визначену періодизацію, техніко-технологічну основу. Історіографічне дослідження мистецтвознавчого дискурсу емальєрного мистецтва засвідчило наявність достатньої кількості наукової літератури з історії художньої емалі, розглядається та характеризується генеза та розвиток техніки гарячої емалі у різні періоди історичного розвитку. На основі антропного принципу робиться уточнення усталених наукових поглядів на історичний поступ емальєрства. У теорії мистецтва спостерігається намагання вчених встановити місце і роль станкового і монументального емальєрного мистецтва у структурі мистецтвознавства. На основі розгорнутого в українській науці мистецтвознавчого дискурсу автором робиться висновок, що емальєрне мистецтво набуло жанрових ознак окремого виду мистецтва, яке має синкретичний характер. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject історіографія uk_UA
dc.subject емальєрне мистецтво uk_UA
dc.subject дискурс uk_UA
dc.subject художня емаль uk_UA
dc.subject гаряча емаль uk_UA
dc.subject техніка гарячої художньої емалі uk_UA
dc.subject образотворче мистецтво uk_UA
dc.subject декоративне мистецтво uk_UA
dc.subject ювелірне мистецтво uk_UA
dc.title Емальєрне мистецтво в мистецтвознавчому дискурсі. Історіографічне дослідження uk_UA
dc.title.alternative Enamel art within art discourse. Historiographical research uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу