Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Сучасні режисерські рефлексії щодо постановок "Сокіл" та "Алкід" Дмитра Бортнянського в Львівській національній опері

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вовкун, Василь Володимирович
dc.date.accessioned 2022-06-08T09:26:19Z
dc.date.available 2022-06-08T09:26:19Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Вовкун В. В. Сучасні режисерські рефлексії щодо постановок "Сокіл" та "Алкід" Дмитра Бортнянського в Львівській національній опері // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 1. С. 207-212. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4178
dc.description Purpose of Research. The purpose of the research is to analyze Andreas Weirich's directing of the operas «Le Faucon» and «Alcide» by D. Bortniansky on the stage of the Lviv National Opera. Methodology. The methodology of the research is based on an interdisciplinary approach that allows us to use the knowledge from the history of music culture, musicology, theatre studies, performing arts, contemporary theatre, etc. To achieve the goal of the research, the author has used the following methods: a historical one (to analyze the genesis of the creation and production of D. Bortniansky's operas «Le Faucon» and «Alcide»); an analysis (to highlight ethical and aesthetic narratives and images of the operas «Le Faucon» and «Alcide»); a comparative method (to analyze the differences between Andreas Weirich's directorial versions of the opera «Alcide» and its innovation in its synthesis with the opera «Le Faucon»). Scientific Novelty. The scientific novelty of the research is the analysis of Andreas Weirich's directorial interpretations of Dmytro Bortniansky's operas at the Lviv National Opera. Conclusions. Thus, the performances of D. Bortniansky's operas «Le Faucon» and «Alcide» in 2021 at the Lviv National Opera by Ukrainian conductor Oksana Lyniv and German director Andreas Weirich are a model of the renaissance of national traditions and Ukrainian content in the context of modern European culture. The innovativeness, ethical and aesthetic narratives, and synthetic nature of the combination of two different operas reveal the heuristic potential of the reflection on the internal conflict of the modern individual by the classics of national musical culture. uk_UA
dc.description.abstract Метою роботи є аналіз режисерської постановки Андреаса Вайріха опер «Сокіл» та «Алкід» Д. Бортнянського на сцені Львівської національної опери. Методологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарному підході, який дозволяє використовувати наукові дослідження з історії музичної культури, музикознавства, театрознавства, сценічного мистецтва, сучасного театрального мистецтва тощо. Для досягнення поставленої мети було використані методи: історичний допоміг проаналізувати ґенезу створення та постановок опер Д. Бортнянського «Сокіл» та «Алкід»; метод аналізу дозволив розкрити етико-естетичні наративи та образи опер «Сокіл» та «Алкід»; порівняльний метод застосований для висвітлення відмінностей режисерських версій Андеаса Вайріха опери «Алкід» та його інноваційність у її синтезі з оперою «Сокіл». Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше проаналізовано режисерські інтерпретації опер Дмитра Бортнянського Андреасом Вайріхом в Львівській національній опері. Висновки. Постановки опер Д. Бортнянського «Сокіл» та «Алкід» у 2021 році на сцені Львівської національної опери української диригентки Оксани Линів та німецького режисера Андреаса Вайріха є зразком ренесансу національних традицій та українського контенту в контексті розвитку сучасної європейської культури. Інноваційність, етико-естетичні наративи та синтетичність об’єднання двох різних творів розкриває евристичний потенціал рефлексії внутрішнього конфлікту особистості через класику національної музичної культури в сучасності. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject "Сокіл" uk_UA
dc.subject "Алкід" uk_UA
dc.subject Бортнянський Дмитро uk_UA
dc.subject опера uk_UA
dc.subject режисер uk_UA
dc.subject театральне мистецтво uk_UA
dc.subject сценографія uk_UA
dc.subject образ uk_UA
dc.subject Львівська національна опера uk_UA
dc.subject Линів Оксана uk_UA
dc.subject Вайріх Андреас uk_UA
dc.title Сучасні режисерські рефлексії щодо постановок "Сокіл" та "Алкід" Дмитра Бортнянського в Львівській національній опері uk_UA
dc.title.alternative Modern director’s reflections of Dmytro Bortniansky’s "Sokil" and "Alkid" in the Lviv national opera uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу