Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Зленко, Наталія Миколаївна
dc.date.accessioned 2022-06-13T13:03:13Z
dc.date.available 2022-06-13T13:03:13Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Зленко Н. М. Феномен медіальної культури в сучасному світі // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2021. № 4. С. 34-38. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4195
dc.description The purpose of the Article. The urgency of the work is due to the fact that atypical digital phenomena are increasingly integrated into people's lives digital phenomena (in particular, from the Internet), which require compliance with certain standards of behavior. First of all, they are determined by the rules of the information environment and media culture. Given the fact that most of the news, information, data we receive from Internet sources, the issue of research of media culture from various aspects, is undoubtedly relevant. The aim of this paper research functions, tasks, and complex analysis of components of media culture, specifics of their functioning. The methodology involves the use of general and special techniques, in particular, analysis, synthesis, abstraction, specification, descriptive method, partial forecasting. The result of this work is to reveal the development of scientific thought about the place and role of media culture is considered. Approaches to the definition of this concept in the scientific literature are analyzed. The main issues to be solved by a media culture in the future are revealed. The ratio of general, communicative, information and media culture is demonstrated and substantiated. It is established that its architecture includes multifunctional channels, and systematicity and integrity are considered as their basic properties. Particular attention is paid to the functional purpose of media culture and the characteristics of the respective positions. Cautions have been formulated regarding the probable consequences of the digitalization of a certain part of cultural heritage. The topicality is due to the introduction of the author's proposals for the disclosure of the basic concept and components of media culture, as well as outlines a number of global issues that are designed to solve media culture. Scientific Novelty. The practical significance of the study is justified by the possibility of applying its results in lectures and seminars on journalism, philosophy, sociology, cybersecurity, and other educational areas. Conclusions. Based on the results of our work, let us summarize that contemporary media culture represents a new form of intellectual response. Each next stage of cultural development will be less bookish, tactile than the previous one. This is justified, on the one hand, by the rapid digitalization of all cultural institutions, and, on the other hand, by the desire of the very recipients to simplify data processing in such an array of information. It is established that a unified approach to the interpretation of “media culture” has the maximum to reflect the main characteristics of culture as a generalized concept. Thus, under the media culture is proposed to understand the part of the general culture, the main type of culture of the information society, on the one hand - reflects its general level of development, and on the other - forms the overall effect and intellectual influence, usually from the new media (television, online press, social networks, radio, film) on public opinion, preferences, and values. Prospects for further research we see in analyzing ways of introducing media literacy into the modern educational system. uk_UA
dc.description.abstract Актуальність роботи обумовлена тим, що в життя людей все більше інтегруються нетипові цифрові явища (джерелом походження яких є, зокрема, мережа інтернет), що вимагають дотримання певних стандартів поведінки. Перш за все, вони визначаються правилами інформаційного середовища та медіакультури. Враховуючи той факт, що більшість новин, інформації, даних надходять з Інтернет-джерел, питання дослідження медіакультури у різних аспектах, безперечно, є актуальним. Метою роботи є аналіз функцій, завдань та здійснення комплексної характеристики компонентів медіакультури, особливостей їх функціонування. Методологія дослідження передбачає використання загальних та спеціальних прийомів, зокрема, аналізу, синтезу, абстрагування, специфікації, описового методу, часткового прогнозування. Результатом цієї роботи є розкриття розвитку наукової думки про місце та роль медійної культури. Проаналізовано підходи до визначення концепту у науковій літературі. Розкрито основні питання, які має вирішувати медіакультура в майбутньому. Продемонстровано та обґрунтовано співвідношення загальної, комунікативної, інформаційної та медіакультури. Встановлено, що його архітектура включає багатофункціональні канали, а системність та цілісність розглядаються як основні властивості. Особлива увага приділяється функціональному призначенню медіакультури та характеристикам її складових елементів. Сформульовано застереження щодо ймовірних наслідків оцифрування певної частини культурної спадщини. Теоретичне значення роботи обумовлено введенням авторських пропозицій щодо розкриття основного поняття та складових медіакультури, а також окресленням низки глобальних проблем, які покликані вирішити медіакультура. Наукова новизна. Практичне значення дослідження обґрунтовується можливістю застосування його результатів на лекціях та семінарах з журналістики, філософії, соціології, кібербезпеки та інших освітніх галузей. Висновки. Виходячи з результатів нашої роботи, підсумуємо, що сучасна медіакультура являє собою нову форму інтелектуального реагування. Кожен наступний етап розвитку культури буде менш книжковим, тактильним, ніж попередній. Це пояснюється, з одного боку, швидкою цифровізацією всіх культурних установ, надбань, а з іншого боку, бажанням самих споживачів спростити обробку даних у такому масиві інформації. Встановлено, що єдиний підхід до трактування «медіакультури» має максимально відображати основні характеристик культури як узагальненого поняття. Таким чином, під медіакультурою пропонується розуміти частину загальної культури, основний тип культури інформаційного суспільства, який з одного боку, – відображає його загальний рівень розвитку, а з іншого – формує сукупний ефект та здійснює інтелектуальний вплив, як правило, через новітні засоби масової інформації (телебачення, онлайн-преса, соціальні мережі, радіо, кіно) на громадську думку, уподобання та цінності. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в аналізі шляхів впровадження медіаграмотності у сучасну освітню систему. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject оцифрування uk_UA
dc.subject медіакультура uk_UA
dc.subject медіа сфера uk_UA
dc.subject новітні медіа uk_UA
dc.subject інфографіка uk_UA
dc.title Феномен медіальної культури в сучасному світі uk_UA
dc.title.alternative The phenomenon of media culture in the modern world uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу