Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Оборська, Світлана Валентинівна
dc.date.accessioned 2022-06-22T12:20:31Z
dc.date.available 2022-06-22T12:20:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Оборська С. В. Художньо-естетичні та філософські засади арт-нуво // Культура і сучасність. 2020. № 1. С. 85-90. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4239
dc.description The purpose of the article is to identify the influence of creativity of Japanese artists of the Edo and Meiji period on the formation of the artistic, aesthetic and philosophical foundations of the art nouveau style. Research Methods. The method of historicism is applied (to study the specifics of style in the context of political and cultural processes between Europe and Japan in the second half of the 19th century); cognitive method (to study the specifics of individual creative methods of French artists); the method of formal style analysis (to comprehend the artistic and aesthetic features of the Art Nouveau style) and the system method (to develop common criteria for classifying the artistic and aesthetic and style features of Japanese art of the Edo and Meiji period, as well as to identify the features of their integration in the Western European space of social art). Scientific novelty. The influence of the creativity of Japanese artists K. Hokusai, K. Utamaro, S. Dziesin, K. Gekusho and V. Seitei on the formation of the philosophical and artistic and aesthetic foundations of art nouveau is investigated; the phenomenon of Japaneseism is considered as a source of updating the artistic and aesthetic vision of the world in the work of leading French artists of the late XIX - early XX century; it was found that due to the influence of Japanese art, the art nouveau style is characterized by principles of space organization unique in Western European art (triplanic construction of the space of paintings, the role of an unfilled background, fragmentation and framing, increased foreground details, a significant role of asymmetry, the conventionality of space construction, and meaningful filling of the line , decorative beginning, rejection of the depth of space, conventionality of color) and the dominance of insectomorphic motifs. Conclusions. Art Nouveau's artistic style is associated with traditional East Asian, especially Japanese, thinking, reminiscent of kami in Shintoism and original enlightenment in Zen Buddhism, in recognizing the existential value of microscopic organisms living on the earth, and even inanimate things like water and stones . In the context of the dual aesthetics of art nouveau, freed from Cartesian dualism, binary opposites, like intellect and emotions, culture and nature, rationality and chance, order and chaos, good and evil, man and woman are combined into a single whole. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті - виявити вплив творчості японських митців періоду Едо та Мейдзі на формування художньо-естетичної та філософської основи стилю арт-нуво. Методи дослідження. Застосовано метод історизму (для вивчення специфіки стилю в контексті політичних та культурно-мистецьких процесів між Європою та Японією у другій половині ХІХ ст.); метод когнітивності (для дослідження специфіки індивідуальних творчих методів французьких митців); метод формально-стильового аналізу (для осмислення художньо-естетичних особливостей стилістики арт-нуво) та системний метод (для вироблення єдиних критеріїв класифікації художньо-естетичних та стильових особливостей японського мистецтва періоду Едо та Мейдзі, а також виявлення особливостей їх інтегрування в західноєвропейському соціомистецькому просторі). Наукова новизна. Досліджено вплив творчості японських художників К. Хокусая, К. Утамаро, С. Дзесіна, К. Гекушо та В. Сейтея на формування філософських та художньо-естетичних засад арт-нуво; розглянуто феномен «японізму» як джерело оновлення художньо-естетичного бачення світу в творчості провідних французьких митців кінця ХІХ - початку ХХ ст.; виявлено, що завдяки впливу японського мистецтва, стиль арт-нуво характеризується унікальними в західноєвропейському мистецтві принципами організації простору (трипланова побудова простору картин, роль незаповненого тла, фрагментарність та кадрування, збільшення деталей переднього плану, значна роль асиметрії, умовність побудови простору, змістове наповнення лінії, декоративний початок, відмова від глибини простору, умовність кольору) та домінуванням інсектоморфних мотивів. Висновки. Мистецький стиль арт-нуво пов’язаний з традиційними східноазійськими, особливо японським, мисленням, що нагадує «камі» в синтоїзмі та «оригінальне просвітлення» в дзен-будизмі, у визнанні екзистенційної цінності мікроскопічних організмів, що живуть на землі, і навіть неживих речей, як вода та каміння. У контексті не двоїстої естетики арт-нуво, звільненої від картезіанського дуалізму, бінарні протиставлення, як інтелект та емоції, культура та природа, раціональність та випадковість, порядок та хаос, добро та зло, чоловік та жінка поєднані в єдине ціле. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject арт-нуво uk_UA
dc.subject японські митці uk_UA
dc.subject японське мистецтво uk_UA
dc.subject японізм uk_UA
dc.subject західноєвропейське мистецтво uk_UA
dc.subject інсектоморфні мотиви uk_UA
dc.subject дзен-будизм uk_UA
dc.subject естетика uk_UA
dc.subject філософська основа uk_UA
dc.title Художньо-естетичні та філософські засади арт-нуво uk_UA
dc.title.alternative Аrtistic and aesthetic and philosophical foundations of art nouveau uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу