Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Аналіз основних тенденцій сучасного українського живопису воєнного часу та мистецькі паралелі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Карпенко, Ольга Валер’янівна
dc.date.accessioned 2022-08-03T08:15:47Z
dc.date.available 2022-08-03T08:15:47Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Карпенко О. В. Аналіз основних тенденцій сучасного українського живопису воєнного часу та мистецькі паралелі // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. С. 127–134. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4332
dc.description The purpose of the article is to highlight the main stylistic features of modern Ukrainian fine arts of the war period in relation to the art of Ukraine of the twentieth century. The research methodology is based on the comparative analysis of the visual-plastic language of contemporary Ukrainian art, as well as the comparative-historical method, which allows us to analyze the artistic temporal parallels of the development of Ukrainian fine arts. The scientific novelty consists in the first attempt to create a holistic picture of the development of modern Ukrainian fine arts of the war period and to determine the main artistic trends in the formation. Conclusions. The war period for Ukrainian art became a milestone that separated the artistic trends of the early XXI century and stylistic features of 2022, which introduced new artistic priorities and requirements. As a result of the analysis, it is established that the main trends in the development of modern Ukrainian wartime painting can already be identified. Generally speaking, this is primarily a tendency to posterity, generalization, monumentality. Heroization of the images of the victorious pages of the past in Ukrainian history, as well as glorification of the image of Ukraine-woman, suffering, but unshakable in the fight against the enemy. The use of Ukrainian symbols in works of art - flag, coat of arms, Ukrainian ornament, etc. - acquires a new sound. An attempt was also made to structure works of modern painting in the following areas: features of graphics and posters; tendencies of folk art and neo-primitivism; signs of heroic and epic style, neorealism. Of course, this process of forming a new plastic trend in Ukrainian painting has only just begun; it develops, moves, pulsates, changes. It is happening here and now. However, despite the terrible catastrophe and its destructive action, which we are witnessing and the name of which is the war, today we can see how radical changes are taking place not only in the national context of Ukraine, but around the world. And the destiny of art is not only to reflect these global changes that we have witnessed, but also to lead society, consolidate, affirm the eternal values and ideals of humanity, national foundations and lead to victory. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи: виокремити основні стилістичні риси сучасного українського образотворчого мистецтва воєнного періоду у взаємозв’язку з мистецтвом України ХХ ст. Методи дослідження ґрунтуються на застосуванні компаративного аналізу візуально-пластичної мови сучасного українського мистецтва, а також порівняльно-історичного методу, який дозволяє проаналізувати мистецькі часові паралелі розвитку українського образотворчого мистецтва. Наукова новизна полягає у першій спробі створення цілісної картини розвитку сучасного українського образотворчого мистецтва воєнного періоду та визначенні основних мистецьких тенденцій формотворення. Висновки. Воєнний період для українського мистецтва став певним рубежем, який відокремив образотворчі тенденції початку ХХІ століття і стилістичні ознаки 2022 року, який привніс нові мистецькі пріоритети і вимоги. У результаті проведеного аналізу встановлено, що вже зараз можна виокремити основні тенденції розвитку сучасного українського живопису воєнного часу. Якщо говорити узагальнено, то це передусім тенденція до плакатності, узагальненості, монументальності. Героїзація образів звитяжних сторінок минулого в українській історії, а також оспівування образу України-жінки, стражденної, але незламної у боротьбі з ворогом. Набуває нового звучання застосування української символіки у творах живопису – прапор, герб, український орнамент тощо. Також зроблено спробу структуризації творів сучасного живопису за напрямками: риси графічності і плакатності; тенденції народного мистецтва та неопримітивізму; ознаки героїчного та епічного стилю, неореалізм. Звісно, що цей процес формотворення нової пластичної тенденції в українському живопису лише започаткований; він розвивається, рухається, пульсує, змінюється. Він відбувається тут і зараз. Проте всупереч жахливій катастрофі та її руйнівній дії, свідками якої ми є і назва якій війна, вже сьогодні ми можемо помітити, наскільки радикальні зміни відбуваються не лише в національно-світоглядному контексті України, а і в усьому світі. І доля мистецтва не лише відображати ці глобальні зміни, свідками яких ми стали, а й вести за собою суспільство, консолідувати, стверджувати вічні цінності і ідеали людства, національні основи і вести до перемоги. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject сучасний живопис uk_UA
dc.subject плакат uk_UA
dc.subject національний стиль uk_UA
dc.subject неореалізм uk_UA
dc.subject неопримітивізм uk_UA
dc.subject авангард uk_UA
dc.subject національна символіка uk_UA
dc.subject Шерешевський Владислав uk_UA
dc.subject Косьяненко Катерина uk_UA
dc.title Аналіз основних тенденцій сучасного українського живопису воєнного часу та мистецькі паралелі uk_UA
dc.title.alternative Analysis of the main trends of modern Ukrainian wartime painting and artistic parallels uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу