Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Вишиванка як об’єкт україноцентричного наративу та національно-культурної ідентичності в інформаційному просторі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Денисюк, Жанна Захарівна
dc.date.accessioned 2022-08-17T09:52:52Z
dc.date.available 2022-08-17T09:52:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Денисюк Ж. З. Вишиванка як об’єкт україноцентричного наративу та національно-культурної ідентичності в інформаційному просторі // Мистецтвознавчі записки. 2022. Вип. 41. С. 21–28. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4384
dc.description The purpose of the work: to investigate the phenomenon of vyshyvanka as an object of a Ukrainian-centric narrative in the modern information space, which accumulates ethno-cultural values, serving as a means of national cultural identity. The research methodology is based on the application of a systemic approach, an analytical method, cultural, art history, semiotic and axiological, which will allow a comprehensive consideration of the given problem and formulate well-founded conclusions. The scientific novelty is characterized by the fact that for the first time embroidery as an element of folk and modern culture was investigated as an object that embodies ethno-cultural values and serves as a means of national-cultural identity, capable of forming a Ukrainian-centric narrative in the information space in the conditions of information confrontation. Using the example of modern embroidery of the Ukrainian brand "Ethnodim", it is demonstrated how an embroidered shirt acquires a new symbolic meaning, being consonant with important social events, representing the values of courage and heroism of Ukrainian defenders of the Ukrainian people in the fight against the enemy. Conclusions. Summarizing, we should note that vyshyvanka, as a component of Ukrainian national clothing and a part of traditional ethnoculture, is one of the greatest representatives of cultural traditions and values. In the modern information space, it has become a marker of national and cultural identity, a fashionable brand and a means of individual self-expression. Embodying national cultural values, the embroidered shirt acquired a special symbolic role, becoming an integral part of the social, political and cultural life of modern society, actualizing national culture. Vyshyvanka serves as a means of forming a Ukrainian-centric narrative in the information space, broadcasting to the general public the values and meanings of the Ukrainian worldview. In the conditions of armed aggression against Ukraine, modern designs of embroidered shirts acquired a new symbolism of the fight against the enemy, reflecting the indomitable spirit of the Ukrainian people. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – дослідити феномен вишиванки як об’єкта україноцентричного наративу в сучасному інформпросторі, що акумулює етнокультурні цінності, слугуючи засобом національно-культурної ідентичності. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні системного підходу, аналітичного методу, культурологічного, мистецтвознавчого, семіотичного та аксіологічного для комплексного розгляду означеної проблематики та формулювання обґрунтованих висновків. Наукова новизна характеризується тим, що вперше вишиванка як елемент народної та сучасної культури досліджена як об’єкт, що уособлює етнокультурні цінності та слугує засобом національно-культурної ідентичності, який здатен в інформаційному просторі в умовах інформаційного протистояння формувати україноцентричний наратив. На прикладі сучасних вишиванок українського бренду «Етнодім» продемонстровано, як вишита сорочка набуває нового символічного змісту, будучи суголосною важливим суспільним подіям і репрезентуючи цінності мужності та героїзму українських захисників на українського народу в боротьбі з ворогом. Висновки. Підсумовуючи, зазначимо, що вишиванка як складова українського народного одягу та частина традиційної етнокультури є одним з найбільших репрезентантів культурних традицій та цінностей. У сучасному інформаційному просторі вона стала маркером національно-культурної ідентичності, модним брендом та засобом індивідуального самовираження. Уособлюючи національні культурні цінності, вишита сорочка набула особливого символьного значення, ставши невід’ємною частиною соціального, політичного та культурного життя сучасного соціуму й актуалізуючи національну культуру. Вишиванка слугує засобом формування україноцентричного наративу в інформаційному просторі, транслюючи на загал цінності і сенси української світоглядної картини світу. В умовах збройної агресії проти України сучасні розробки вишитих сорочок набули нового символізму боротьби проти ворога, відображуючи незламний дух українського народу. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject українська вишиванка uk_UA
dc.subject україноцентричний наратив uk_UA
dc.subject етнокультурні цінності uk_UA
dc.subject суспільна аномія uk_UA
dc.subject символізм uk_UA
dc.subject національно-культурна ідентичність uk_UA
dc.subject український бренд "Етнодім" uk_UA
dc.title Вишиванка як об’єкт україноцентричного наративу та національно-культурної ідентичності в інформаційному просторі uk_UA
dc.title.alternative Vyshyvanka as an object of Ukrainian-centric narrative and national-cultural identity in the information spase uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу