Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

Творчість Павла Вірського – симбіоз хореографічного і театрального мистецтва XX століття

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Рой, Євгеній Євгенійович
dc.contributor.author Рой, В’ячеслав Євгенійович
dc.date.accessioned 2022-08-18T10:28:44Z
dc.date.available 2022-08-18T10:28:44Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Рой Є. Є., Рой В. Є. Творчість Павла Вірського – симбіоз хореографічного і театрального мистецтва XX століття // Мистецтвознавчі записки. 2022. Вип. 41. С. 52–61. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4388
dc.description Purpose of Research. The purposes of the research are to analyse the artistic works of Pavlo Virsky, the Ukrainian choreographer-director, in the State Honored Academic Dance Ensemble of Ukraine and to reveal the phenomenon of his theatrical folk choreography in the context of theatrical art. Methodology. The scientific methodological basis of the research is the combination of the dialectical principle of knowledge, systemic, socio cultural and historical approaches, the fundamental provisions of the culture theory and history of. The general scientific and interdisciplinary research methods were used, which revealed the close connection between folk and stage dance and theatre art in the artist's staging work. Scientific Novelty. The scientific novelty of the results are to identify and generalise the features of dance art of Ukrainian choreographer, which brought his theatrical performances in the ensemble to a kind of author's folk dance theatre. Conclusions. P. Virsky’s creativity is a living proof of the syncretic connection among dance, stage and theatrical art. These spheres merged so strongly and organically in his many years of work in one of the best dance groups in Ukraine, because everything he did in the national folk choreography had a pronounced theatrical and figurative character. Having absorbed modern ideas and forms of choreography, reworking them into his plot productions, the artist forms clear guidelines for the synthesis of folk – choreographic and theatrical arts. Thus, he allegedly points to a promising direction in the development of folk dance art in Ukraine. In addition, as a result of the analysis of artistic and stylistic features of P. Virsky's artistic works we have found out that he managed to expand the genre boundaries of folk-stage dance art, bringing them closer to the style of performance. This allows us to talk about a kind of author's folk dance theatre, the basic basis of which was the State Honored Academic Dance Ensemble of Ukraine. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – проаналізувати мистецький доробок українського хореографа-постановника П. Вірського в період роботи в Державному заслуженому академічному ансамблі танцю України та розкрити феномен його театралізовано-образної народної хореографії в контексті театрального мистецтва. Методологічною основою дослідження є діалектичний принцип пізнання, системний, соціокультурний та історичні підходи, фундаментальні положення теорії та історії культури. Використано загальнонаукові й міждисциплінарні методи дослідження, які дали змогу виявити тісний зв’язок народно-сценічного танцювального й театрального мистецтва в постановчій роботі митця. Наукова новизна отриманих результатів обумовлена метою, завданнями та проблематикою дослідження і полягає у виявленні й узагальнені особливостей танцювального мистецтва українського хореографа, яке наблизило його театралізовано-сюжетні постановки в ансамблі до своєрідного авторського театру народного танцю. Висновки. Творчість П. Вірського – живий доказ синкретичного зв’язку танцювально-сценічного й театрального мистецтва. Ці сфери так міцно та органічно злилися в багаторічній роботі митця в одному з найкращих танцювальних колективів України, що майже всі постановки метра в національній народній хореографії мали яскраво виражений театралізовано образний характер. Увібравши в себе сучасні ідеї та форми хореографії, переробивши їх до своїх сюжетних постановок, митець сформував чіткі орієнтири синтезу народно-хореографічного й театрального мистецтва. Цим самим він нібито вказав на перспективний напрям розвитку народно-сценічного танцювального мистецтва України. Крім того, у результаті аналізу художньо-стильових особливостей мистецького доробку П. Вірського встановлено, що, експериментуючи, він зумів розширити жанрові кордони народно-сценічного танцю, наблизивши його до стилю вистави. А це відразу ж дало підстави говорити про своєрідний авторський театр народного танцю, базовою основою якого був Державний заслужений академічний ансамбль танцю України. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject театралізований фольклор uk_UA
dc.subject симбіоз сценічних мистецтв uk_UA
dc.subject театр народного танцю uk_UA
dc.subject художньо-сценічна образність uk_UA
dc.subject синкретизм uk_UA
dc.subject народно-сценічна хореографія uk_UA
dc.subject Державний заслужений академічний ансамбль танцю України uk_UA
dc.subject Вірський Павло uk_UA
dc.title Творчість Павла Вірського – симбіоз хореографічного і театрального мистецтва XX століття uk_UA
dc.title.alternative Pavlo Virsky's creativity is the symbiosis of choreographic and theatre art of the XX century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу